گران‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های 2021


گران‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های 2021

این‌که ارزان‌ ترین گوشی کدام است و چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد.

حتما در حین جستجو برای قیمت روز گوشی، برای شما این سؤال به وجود آمده که گران ‌ترین گوشی‌ها چه خصوصیاتی دارند، که آن‌ها را لایق چنین قیمتی می‌کنند. سری‌های مختلف گوشی اپل، همواره در صدر جدول گران‌ترین گوشی‌ها بوده‌اند (هرچند که تازگی شرکت‌های دیگری هم گوشی‌های گران‌قیمتی ارائه کرده‌اند). اما گوشی آیفون، واقعا چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی داشته که چنین هزینه سنگینی را می‌طلبد؟

از طرف دیگر، همیشه بررسی ارزان ‌ترین تلفن‌های هوشمند نیز جزو سرگرمی‌های جالب بوده. این‌که ارزان‌ ترین گوشی کدام است و چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد. ضمنا این موضوع خصوصیاتی را که دیگر آن‌قدر عادی شده‌اند که حتی در گوشی‌های ارزان‌قیمت هم وجود دارند را نشان خواهد داد.

گران ‌ترین تلفن‌های هوشمند در بازار ۲۰۲۱

۱. iPhone 12 Pro Max

قیمت: ۱۲۸ گیگ - ۴۱ میلیون تومان / ۲۵۶ گیگ - ۴۴ میلیون تومان / ۵۱۲ گیگ - ۵۲ میلیون تومان

قطعا صدرنشینی iPhone 12 Pro Max برای هیچ‌کس تعجب‌برانگیز نخواهد بود! صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی بزرگ و بدنه به شدت باکیفیت و مقاوم از نکات مهم آن هستند. البته شاید برای کسانی که بخواهند یک‌دستی از گوشی‌شان استفاده کنند، این گوشی چندان مناسب نباشد.

دوربین اصلی چهارگانه و دوربین سلفی دوگانه با تصاویر فوق‌العاده باکیفیت و عالی، در اولین نگاه همه را هیجان‌زده خواهند کرد.

این گوشی، همچون اکثر پرچمداران هم‌دوره‌اش، از 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

۲. Galaxy Z Fold2

قیمت: LTE - ۴۴.۵ میلیون تومان / 5G - ۴۷.۸ میلیون تومان

گوشی Galaxy Z Fold2 با صفحه‌نمایش تاشوی خود، نشانی از پیشتازی سامسونگ در صنعت گوشی‌های موبایل هوشمند است. در اصل می‌توان گفت که این گوشی سه صفحه‌نمایش دارد!

این گوشی با سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (برای حالت تاشده و تانشده) قدرت بالایی در عکاسی به نمایش گذاشته است.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن هم از نکاتی‌ست که بسیار می‌تواند مورد توجه واقع شود. البته قاعدتا این باتری برای این است که گوشی با صفحه‌نمایش بزرگش بتواند دوام بیاورد.

۳. iPhone 12 Pro

قیمت: ۱۲۸ گیگابایت - ۳۹.۱۵ میلیون تومان / ۲۵۶ گیگابایت - ۴۱ میلیون تومان

iPhone 12 Pro دقیقا شبیه نسخه Pro Max است و هیچ تفاوتی جز ابعاد کوچک‌تر و حجم کمتر باتری با آن ندارد.

باتری این گوشی در حالت استندبای حدود ۱۷ ساعت دوام می‌آورد؛ در حالی که می‌توان با آن ۶۵ ساعت بی‌وقفه موسیقی پخش کرد. این گوشی از پشتیبانی شارژ سریع ۲۰ وات برخوردار است، و همچنین می‌تواند با استفاده از شارژر بی‌سیم سریع ۱۵ وات آهنربایی مخصوص هم شارژ شود.

۴. iPhone 11 Pro

قیمت: ۱۲۸ گیگابایت - ۳۱.۲ میلیون تومان / ۲۵۶ گیگابایت - ۴۳.۵ میلیون تومان

iPhone 11 Pro نسبت به نسل جدید خود، تفاوت‌های اندکی دارد؛ از جمله این‌که دوربین ToF 3D Lidar را ندارد، صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارد و از 5G هم پشتیبانی نمی‌کند. عجیب‌تر این‌که نسخه‌های ۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی دارد، اما نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ندارد!

اپل در این گوشی برای اولین بار از دوربین اصلی سه‌گانه استفاده کرد، که تجربه بسیار بهتری در عکاسی را به دست می‌داد.

بر اساس تبلیغات، گوشی آیفون 11Pro قادر است با استفاده از شارژ سریع ۱۸ واتی، باتری ۳۰۴۶ میلی‌آمپرساعتی خود را در ۳۰ دقیقه تا ۵۰٪ شارژ کند. همچنین که از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

۵. Galaxy S21 Ultra

قیمت: ۳۴ میلیون تومان

می‌توان با اطمینان گفت که Galaxy S21 Ultra به شدت قدرتمند و قادر به انجام هر کاری‌ست. البته عدم پشتیبانی از کارت حافظه می‌تواند مشکل بزرگی برای کسانی باشد که به حافظه داخلی بزرگ‌تری نیاز دارند.

دوربین‌های چهارگانه فوق‌العاده آن (۱۰۸ / ۱۰ / ۱۰ / ۱۲ مگاپیکسل)، بهترین و باکیفیت‌ترین تصاویر ممکن را ثبت می‌کنند. همچنین، تراکم پیکسلی بسیار بالای صفحه‌نمایش آن باعث شده تا Galaxy S21 Ultra یکی از باکیفیت‌ترین صفحه‌ها در بازار گوشی‌ها را داشته باشد.

باتری بسیار بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز عالی به نظر می‌رسد. ضمن این‌که از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

ارزان‌ترین تلفن‌های هوشمند در بازار ۲۰۲۱

۱. Nokia C1

قیمت: ۱.۵۵ میلیون تومان

Nokia C1 صفحه ۵.۴۵ اینچی IPS LCD دارد که بسیار بزرگ‌تر از تلفن‌های هوشمند اولیه است. البته کیفیت آن تا حدودی پایین است و این ممکن است چندان دلنشین نباشد. همچنین، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم دارد. از جالب‌ترین نکات آن، می‌توان به داشتن اندروید ۹ (نسخه سبک‌تر GO) اشاره کرد.

دوربین اصلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی آن، هر دو فلاش LED دارند، که برای گرفتن سلفی‌های روشن‌تر حرکت جالبی است. در ضمن این گوشی می‌تواند با کیفیت 720p تصویربرداری کند. بر خلاف گوشی‌های رده‌بالا که تقریبا همگی رادیو را حذف کرده‌اند، Nokia C1 هنوز رادیو FM دارد.

باتری آن نیز ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی جداشدنی است، که نسبت به تجهیزات و صفحه‌نمایش آن، می‌توان گفت که به احتمال زیاد دوام بالایی خواهد داشت.

۲. Nokia C2

قیمت: ۱.۸۵میلیون تومان

گوشی C2 نوکیا صفحه‌ای مشابه اما بزرگ‌تر از نسخه قبلی خود دارد، و کیفیت آن نیز بالاتر رفته است. اما باز هم ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم دارد. سیستم‌عامل آن نیز مثل قبل اندروید ۹ است.

دوربین‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند و دقیقا مشابه قبل هستند. رادیو نیز هنوز در جای خود باقی‌ست.

حجم باتری آن به ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعت ارتقا یافته است. این افزایش حجم باتری به نسبت وضوح تصویر صورت گرفته، تا مثل همیشه نوکیا یک گوشی خاموش‌نشدنی را ارائه داده باشد!

۳. Honor 7S

قیمت: ۲ میلیون تومان

Honor 7S یک صفحه LCD با کیفیت متوسط ۵.۴۵ اینچی دارد که با یک پردازنده چهارهسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی ترکیب نسبتا خوبی را به وجود آورده. اندروید آن نسخه ۸.۱ است که از سری C نوکیا پایین‌تر است. اما از سوی دیگر همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۲ گیگابایت رم دارد.

دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل است و می‌تواند با کیفیت 1080p فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی آن در نسخه جهانی آن ۵ مگاپیکسل دارد، در حالی که در نسخه مخصوص چین، ۲۴ مگاپیکسلی واید است. رادیو FM در این گوشی نیز جایگاه خود را حفظ کرده است.

باتری لیتیوم‌یون ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی آن مناسب است و احتمالا دوام خوبی هم دارد.

۴. Galaxy A01 Core

قیمت: ۲.۱ میلیون تومان

Galaxy A01 Core از هم‌رده‌های ارزان‌قیمت خود صفحه‌نمایش کوچک‌تر و بدنه ضعیف‌تری دارد. اما از اندروید ۱۰ بهره‌مند است، که خود ویژگی بسیار خوبی است. این گوشی در سه نسخه ۱۶/۱، ۱۶/۲ و ۳۲/۲ گیگابایتی عرضه شده است.

دوربین اصلی آن ۸ مگاپیکسل است و می‌تواند به صورت 1080p فیلم‌برداری کند. همچنین یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم دارد که می‌تواند تا حدودی کارراه‌انداز باشد. این گوشی نیز قادر به بهره‌گیری از رادیو FM می‌باشد.

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن مناسب است، و بر اساس تبلیغات حدود ۱.۵ یا دو روز دوام خواهد داشت.

۵. Nokia C3

قیمت: ۲.۳۴ میلیون تومان

Nokia C3 با صفحه‌نمایش ۵.۹۹ اینچی و پردازنده ۸ هسته‌ای، بسیار قدرتمندتر از برادران خود ظاهر شده است. همچنین که داشتن اندروید ۱۰ کامل، نشان‌دهنده قدرتمندتر بودن او نسبت به نسخه‌های پیشین این سری است که نیازمند نسخه سبک اندروید بودند. C3 در دو نسخه ۱۶/۲ و ۳۲/۳ گیگابایتی عرضه شده است. همچنین آنچه در این گوشی به شدت جلب توجه می‌کند، وجود سنسور اثر انگشت است، که در گوشی‌های با این قیمت خیلی کم‌یاب است.

اما این گوشی هم یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دارد. با این‌که این گوشی قدرتمندتر از هم‌رده‌های خود به نظر می‌رسد، اما هنوز هم رادیو را حذف نکرده است!

باتری ۳۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی آن نسبت به نسخه‌های قبلی خود چندان تفاوت چشم‌گیری نداشته است. پس می‌توان انتظار داشت که زودتر از قبل شارژ خود را از دست بدهد.

سخن پایانی

بررسی این گوشی‌ها می‌تواند چنین نتایجی را به دست بدهد:

گوشی‌های قدرتمندتر و رده‌بالاتر، باتری‌های کم‌حجم‌تری دارند و هرچه یک گوشی به رده‌های بالاتر خود نزدیک می‌شود، تغییر کمتری در باتری آن صورت می‌گیرد. در حالی که گوشی‌های قدرتمندتر، منطقا نیازمند باتری‌های عظیم‌تری هم هستند.

همچنین، گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار، در خود نیازی به داشتن رادیو نمی‌بینند. احتمالا آن‌ها ترجیح می‌دهند که صاحبانشان به موسیقی‌های مورد علاقه‌شان گوش دهند و یا یک رادیو بخرند!

اما وجود اندرویدهای نسخه ۸ به بالا در گوشی‌های رده‌پایین نشان می‌دهد که نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید دیگر به کار نمی‌آیند و برنامه‌نویسان باید برنامه‌های خود را تا این سطح بالا بکشند.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند