ضرورت توجه به زندگینامه زنان شهید و جانباز برای الگوگیری نسل آینده


ضرورت توجه به زندگینامه زنان شهید و جانباز برای الگوگیری نسل آینده

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه زنان نقش موثری در شکل‌گیری انقلاب و تثبیت و تداوم این نهضت تاریخی داشته و دارند، گفت: ضروری است زندگینامه زنان شهید و جانباز برای الگوگیری دختران و نسل آینده مورد توجه قرار گیرد.

رقیه صادق‌زاده در مراسم اختتامیه کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» که به صورت همزمان در تهران و مراکز استان‌ها برگزار شد، افزود: نقش زنان شهید و ایثارگر در انقلاب اسلامی بسیار برجسته و قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اهمیت نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: زنان همواره در طول تاریخ پا به پای مردان در عرصه های مختلف حضور موثر داشته اند.

وی با بیان اینکه زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی‌نظیری داشته‌اند که انکارناپذیر است، گفت: زنان شهید و جانباز نماد ایثار، ازخودگذشتگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند و درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند.

صادق زاده با تاکید بر فداکاری و ایثارگری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، گفت: برای معرفی زنان شهید و ایثارگر به جامعه کار چندانی نشده و باید این قشر بیشتر به جامعه معرفی شوند.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری و فداکاری زنان به عنوان رزمنده بودیم و مادران و همسران شهدا نیز در پشت جبهه فعال بودند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این مراسم از 16 نفر از زنان شاهد و ایثارگر شامل همسران و مادران شهدا و زنان جانباز و ایثارگر تجلیل شد.

اختتامیه کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران و به طور همزمان در مراکز استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا