ملی‌پوش اسبق: رکورداران دوومیدانی زنان می‌توانند نفرات برتر آسیا باشند


ملی‌پوش اسبق: رکورداران دوومیدانی زنان می‌توانند نفرات برتر آسیا باشند

تهران- ایرنا- ملی‌پوش اسبق دو و میدانی زنان گفت: رکوردداران می‌توانند تنها در یک یا دو ماده جزو 6 نفر برتر آسیا باشند؛ البته این امر منوط به برنامه‌ریزی خوب، سرمایه‌گذاری، تمرینات منظم و شرایط زمانی مکانی مناسب است.

لیلا ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل بحران کرونا مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی کشور را با تدابیر خاص و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کردند. همچنین در دو رشته سه گام و پرش با نیزه رکورد شکنی داشتیم. رکورد مواد دیگر هم خوب بود زیرا ورزشکاران جوان بودند و آینده خیلی خوبی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بیشتر رکوردداران در تیم پلیمر خلیج فارس جمع شدند زیرا این باشگاه حمایت خوبی از ورزشکاران دارد و این شرایط خاص سبب بالا بردن انگیزه آنان و جابه جایی رکوردها خواهد شد.

ملی‌پوش اسبق دو و میدانی یادآور شد: در یک یا دو ماده از دو و میدانی، رکوردداران می‌توانند با همین رکوردها جزو ۶ نفر آسیا شوند البته این امر منوط به برنامه ریزی خوب، تمرینات منظم و شرایط مکانی و زمانی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری باید روی سنین پایه باشد، تصریح کرد: قهرمانان رده سنی بزرگسالان از روی تجربه مدال کسب می‌کنند اما دو و میدانی‌کارانی که سن کمی دارند، در شرایط ویژه‌ای بسر می برند و می‌توانند با برنامه ریزی اساسی و طولانی مدت به مدال‌های خوبی در سطح آسیا و جهان برسند.

ابراهیمی اضافه کرد: شرایط زنان دو و میدانی‌کار خوب است اما باید همدلی پشت آنان باشد تا به مدال‌های خوشرنگ برسند. در سال آینده حتما نتیجه خوبی در دو و میدانی زنان می‌گیریم.

وی افزود: در ماده‌های استقامتی و نیمه استقامتی تمام قهرمانی‌های جهان و المپیکی اتیوپی‌تبار هستند و کشورهای مختلف آنان را خریداری کرده‌اند بنابراین رقابت در این رشته‌ها بسیار سخت است و باید با برنامه ریزی، اردوی مختلف و تمرینات ویژه بسترسازی لازم انجام شود تا جزو ۱۰ نفر برتر آسیا باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...