اضافه شدن پیربازار به انتخابات شورای شهر گیلان/ داوطلبان الکترونیکی ثبت نام کنند


اضافه شدن پیربازار به انتخابات شورای شهر گیلان/ داوطلبان الکترونیکی ثبت نام کنند

رئیس ستاد انتخابات گیلان، با بیان اینکه در دوره پنجم شورای شهر 53 شهر داشتیم، گفت: در این دوره شهر پیربازار اضافه شده و لذا فعالیت شورای شهر پیربازار منوط به استقرار شهرداری است.

محمود قاسم نژاد، با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: انتخابات یکی از اصول قانون اساسی جمهوری محسوب می شود و قانون اساسی فصل الخطاب ماست.

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی نه تنها از منظر سیاسی و اجتماعی، بلکه از منظر ملی و شرعی نیز دارای اهمیت است، تصریح کرد: تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات در کلام بزرگان انقلاب به ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری دیده می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان، اصول یکم، ششم، پنجاه وششم، پنجاه ونهم و یکصدوچهاردهم قانون اساسی را با محوریت انتخابات و حق ملت در اداره کشور و سرزمین خودشان دانست و افزود: بی تردید حضور مردم در انتخابان نشان دهنده آگاهی و شعور سیاسی است.

قاسم نژاد، با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات اثبات حیات، سربلندی و عزت ملی است، عنوان کرد: شهروندان در نظام جمهوری اسلامی حضور در انتخابات را یک وظیفه دینی و ملی می دانند و لذا امام خمینی(ره) بارها از ملت ایران خواستند که در انتخابات حضور فعالانه داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره تاثیر انتخابات در حل مشکلات کشور، یادآور شد: حضور گسترده مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور و موثر در تصمیم گیری های کلان است. در واقع نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب با همین پشتوانه مردمی توانسته در مقابل زیاده خواهی استکبار ایستادگی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با بیان اینکه نام نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر از امروز به مدت هفت روز آغاز می شود، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم، حضور مردم در فرمانداری ها و بخشداری ها جهت ثبت نام میسر نیست و لذا با تمهیدات وزارت کشور و موافقت شورای نگهبان سه روش نام نویسی را اتخاذ کردیم.

قاسم نژاد، با اشاره به امکان ثبت نام از طریق نسخه موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت، یادآور شد: در صورت عدم توفیق داوطلبان در ثبت نام الکترونیکی، مراجعه حضوری به فرمانداری ها امکان پذیر است.

وی ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی و نسخه ویندوز را نیازمند دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس «entekhabat.moi.ir» و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ دانست و اضافه کرد: ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت نیز منوط به دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ است لذا ثبت نام باید با شماره تلفنی انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، از داوطلبان خواست از روش ثبت نام الکترونیکی استفاده کنند و متذکر شد: برای احراز هویت داوطلب، شماره کارت بانکی فعال متعلق به شخص داوطلب مورد نیاز است.

وی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام را شامل شناسنامه و کارت ملی و عکس ۴*۳ دانست و عنوان کرد: مدرک تحصیلی داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید فوق دیپلم و بالاتر و داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت باید لیسانس و بالاتر باشد.

قاسم نژاد، با اشاره به آغاز فرایند رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در فرمانداری ها به محض ثبت نام، گفت: هیئت های اجرایی مبادرت به بررسی صلاحیت داوطلبان می کنند.

وی ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ لغایت ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ را زمان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی دانست و بیان کرد: طبق مواد ۵۱ و ۵۲ آیین نامه اجرایی انتخابات، هیئت های نظارت بر انتخابات استان از ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ لغایت دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ جمعا به مدت ۴۴ روز فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند. مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداری اعلام خواهد شد و امکان اعتراض احتمالی وجود دارد.

معاون استاندار گیلان، تخلفات انتخاباتی را مربوط به داوطلبان، برگزارکنندگان و هیئت های اجرایی و نظارت دانست و اظهار کرد: مظاهر تخلف انتخاباتی اعم از خرید و فروش رای و رای دادن با شناسنامه جعلی تا تقلب در شمارش آرا و دخالت در امر انتخابات با سند مجعول است.

وی مرجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را دستگاه قضا دانست و متذکر شد: اگر تخلفی صورت بگیرد، گزارش از طریق فرمانداری ها به شعبه های تعیین شده بررسی جرائم انتخاباتی در حوزه های انتخابیه ارجاع داده می شود.

قاسم نژاد، در گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه گیلان در دوره پنجم شورای شهر ۵۳ شهر داشت، گفت: در این دوره شهر پیربازار اضافه شده و لذا فعالیت شورای شهر پیربازار منوط به استقرار شهرداری است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، با اشاره به عضویت ۶۲۸۵ نفر در ۲۱۸۶ شورای روستای استان(شامل ۹۱ شورای روستای پنج نفره و ۲۰۹۵ شورای روستای سه نفره)، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۸۱ نفر در شوراهای شهر گیلان عضویت دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان