فرماندار گناباد: حضور نخبگان در شوراها توسعه را هموارتر می‌کند


فرماندار گناباد: حضور نخبگان در شوراها توسعه را هموارتر می‌کند

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: حضور نخبگان و افراد با تجربه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان را افزایش می‌دهد و در کاهش مشکلات نقش مهمی دارد.

حامد قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نخبگان مناطق شهری و روستایی گناباد خواست با حضور خود در این دوره ضمن گرم کردن تنور انتخابات، خود را در معرض رای مردم قرار دهند و با ارایه برنامه های موثر و کارآمد و با کسب رای اعتماد آنان در توسعه و کاهش مشکلات مناطق خود نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: حضور نخبگان و افراد با تجربه در شوراهای اسلامی عامل شتاب دهنده در توسعه مناطق شهری و روستایی گناباد است و باید با همدلی و وحدت بین مجموعه های اجرایی شاهد افزایش قابلیتهای این شهرستان و تبدیل قابلیتهای بالقوه به بالفعل از جمله در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باشیم.

فرماندار گناباد گفت: حضور در انتخابات یکی از مولفه های مهم مشارکت سیاسی است و ملت ایران و از جمله شهرستان گناباد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت پرشور و تاثیر گذار خود در صحنه های دفاع از دستاوردهای انقلاب و از جمله انتخابات همواره نشان دادند که در همه مقاطع پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

قربانی با اشاره به تلاش دشمنان و عوامل آنها برای ایجاد ناامیدی در مردم و کم رنگ کردن حضور آنان در انتخابات سال آینده افزود: معاندان و استکبار جهانی طی دوره های گذشته و به خصوص در این مقطع با ایجاد فضاهای مسموم و تبلیغات سوء خود به دنبال کاهش شرکت مردم در انتخابات هستند ولی در این ترفندها مانند گذشته نه تنها به اهداف خود نمی رسند بلکه آحاد مختلف جامعه با شرکت باشکوه و حداکثری بار دیگر حمایت خود را از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی نشان می دهند.

او ادامه داد: مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات مکلف هستند که فضا را به گونه ای ایجاد کنند که داوطلبان و یا رای دهندگان با کمترین دغدغه در انتخابات حضور یابند تا با تدابیر ستاد انتخابات و وزارت کشور و استاندار خراسان رضوی مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی در خردادماه سال آینده پرشورتر از دوره های قبل برگزار شود.

فرماندار گناباد با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری همزمان با سراسر کشور از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه سال جاری در مجموع به مدت هفت روز در گناباد گفت: این ثبت نام در شهرهای گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک به سه روش مراجعه به اپلیکیشن های موبایلی، سایت وزارت کشور و دفاتر پیشخوان دولت و در نهایت اخذ کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای تکمیل ثبت نام انجام می شود.

قربانی افزود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در کنار ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی تشکیل هیات اجرایی انتخابات گناباد در دست اقدام است و بعد از تشکیل جلسه نهایی با حضور معتمدان و مسوولان ذیربط این هیات کار خود را آغاز می کند.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به شیوع ویروس همه گیر کرونا برنامه ریزی برای افزایش شعب اخذ رای گناباد در انتخابات آینده در دست اقدام است تا ضمن افزایش سطح دسترسی مردم، تراکم در شعب اخذ رای کاهش یابد و لذا بر اساس برآوردهای لازم افزون بر ۱۰۰ شعبه برای اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان فعال خواهد بود.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، کاخک، روشناوند و بیدخت و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !