مسابقه بزرگ چهارشنبه سوری در مدارس البرز فراخوان شد


مسابقه بزرگ چهارشنبه سوری در مدارس البرز فراخوان شد

کرج - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: مسابقه بزرگ چهارشنبه سوری دربستر شبکه شاد مدارس این استان با شعار« نه به چهارشنبه سوزی»  فراخوان شد.

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این مسابقه را پیشگیری از خطرات آتش سوزی و مواد محترقه در بین دانش آموزان و برگزاری جشن سالم و بی خطر چهارشنبه آخر سال در کانون خانواده عنوان کرد.

وی اظهارداشت: دانش آموزان پایه ابتدایی با ارائه آثاری چون نقاشی، متوسطه اول انشاء نویسی و متوسطه دوم با سرودن شعر و بارگذاری آن در شبکه شاد می توانند دراین مسابقه شرکت کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه نفرات برتراین مسابقه درهفته سلامت دراردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ مورد تقدیر قرارمی گیرند، خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری از جشن ها و آیین های ایرانیان بوده و این روز، فرصتی برای شادمانی و درکنار هم بودن است.

وی تصریح کرد: چهارشنبه سوری به عنوان یکی ازسنت ها ی کهن ایرانی موجب شادمانی و خوشحالی مردم می شود که نباید آن را با شعله های آتش و صدای ناهنجار مواد محترقه به سمت تلخی ، پشیمانی و اندوه سوق داد.

قاسمی با بیان اینکه باید ازفضای مجازی برای پیشگیری ازآسیب ها وخطرات چهارشنبه آخرسال به خصوص برای دانش آموزان استفاده کرد، افزود: چهارشنبه سوری مقدمه ای برای جشن نوروز است که درفرهنگ ما بازآفرینی و نو شدگی طبیعت، نوعی رستاخیز و آفرینش محسوب می شود.

وی بیان داشت: برای رفع خطرات چهارشنبه سوری و تبدیل آن به یک جشن ملی و روز شادی برای همه، ضروری است این فرهنگ به درستی در ۲ کانون مهم مدرسه و خانه تبیین شود.

وی با بیان اینکه دراین وضعیت کرونایی باید ازهرگونه تجمع درمحیط اجتماعی پرهیز کرد، یادآورشد: گزارش های مراکز درمانی نشان از آسیب دیدگی بیشتر گروه سنی ۶تا ۱۸ سال در چهارشنبه آخر سال دارد پس باید والدین مراقبت لازم را از فرزندانشان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این مسابقه بزرگ دانش آموزی در راستای حمایت از کادر سلامت و پیشگیری از چرخه ویروس کرونا برنامه ریزی شد.

استان البرز ۴۷۳ هزاردانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری