صاحب ما امام زمان(عج) هستند/ مراقب باشیم با انجام گناه صاحب خود را شیطان قرار ندهیم


صاحب ما امام زمان(عج) هستند/  مراقب باشیم با انجام گناه صاحب خود را شیطان قرار ندهیم

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه صاحب ما امام زمان(عج) هستند گفت: خداوند متعال بسیار بنده‌نواز و باکرامت است، اما رذایل اخلاقی، غفلت و گناه حجاب بین ما و خداوند متعال شده است. مراقب باشیم با انجام گناه صاحب خود را شیطان قرار ندهیم.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ماه رجب و شعبان زمان بسیار مناسبی است که دل‌های آماده از آن غفلت نمی‌کنند.

وی افزود: دعا به درگاه الهی تنها خواستن حاجات نیست بلکه انس و خلوت با خداوند و دل کندن از غیر او است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه روح دعا در مناجات با خداوند است، عنوان کرد: مناجات با خداوند نجوا با او است، انسان هیچ کس، دادرس، یار و یاوری جز خداوند را ندارد.

حجت‌والمسلمین صدیقی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم «ادعونی استجب لکم...» اظهار کرد: خداوند متعال وعده داده است که دعای انسان را مستجاب می‌کند، هر کس که فکر کند دعا کرده و مستجاب نشده باید بداند که دعای او دعا نبوده و دعا را با شرایط آن انجام نداده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال هستی مطلق است، ابراز کرد: ما مخلوقات خداوند آیه و سایه او هستیم، خداوند متعال بسیار بنده‌نواز و باکرامت است، اما رذایل اخلاقی، غفلت و گناه حجاب بین ما و خداوند متعال شده است.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) وقتی نام پروردگار را از زبان جبرئیل شنید چنان به شوق آمده بود که همه دارائی‌های خود را فدا می‌کرد که بار دیگر آن نام را بشنود، این چنین عاشق خداوند بودن و خالص برای او بودن از عواملی است که دعای انسان را متسجاب می‌کند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: در ماه رجب تلاش کنید که از هرآنچه گناه و معصیت داشتید استغفار کرده و خود را برای ماه‌های شعبان و به خصوص ماه رمضان که ماه مهمانی خداوند است آماده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: صاحب ما امام زمان(عج) هستند مراقب باشیم با انجام گناه صاحب خود را شیطان قرار ندهیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین