صدور احکام خفیف و ارفاقی برای بیش از 100 کارگر در استان مرکزی


صدور احکام خفیف و ارفاقی برای بیش از 100 کارگر در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سال گذشته بیش از 100 کارگر کارخانجات حکم حبس داشتند، اما با تلاش های صورت گرفته با دستورات ریاست قوه قضاییه، خفیف ترین حکم ها با نگاه ارفاقی برای قشر کارگر صادر و آرامش خوبی در این زمینه حاکم شد.

سیدعبدالمهدی موسوی روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: بررسی عملکرد تمامی اعضای فعال در ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه وظایف این جلسه بوده تا یک ارزیابی و خودارزیابی از فعالیت اعضا صورت گرفته و نقاط قوت و ضعف احصا شود تا صرف نظر از شعار سال آینده، همراهی و همکاری دادگستری را در کنار تولید و اشتغال و توسعه اعلام کنیم.

وی افزود: رفع مشکلات صنایع خرد و کلان استان در دستور کار این جلسه قرار دارد که در آخرین جلسه سال ۹۹ نیز مشکلات چندین شرکت اعم از مطالبات از کارخانه ها، توسط نهادها و ارگان های مختلف بررسی شد تا مشکلی در حوزه تولید پیش نیاید، البته برخی حیات و منافع خود را منوط به تنش در محیط کارگاه می‌بینند که این موارد نیز از سوی دستگاه قضا پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مدیران استان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که سهم مردم از واحدها و صنایع موفق استان و بویژه اراک، آلودگی نباشد، بلکه صنایع در امور عام المنفعه نیز حضور داشته باشند و عواید صنایع نفعی برای مردم داشته باشد تا شاهد فقر و محرومیت مطلق در برخی مناطق شهر نباشیم. صنایع بزرگ این استان باید حداقل به تعهدات مکانی خود پایبند باشند و به دنبال رساندن منفعت به حال مردم باشند نه اینکه هر روز بار آلایندگی خود را به مردم تحمیل کنند.

موسوی در خصوص مشکل شرکت های مطرح شده بیان کرد: شرکت شهرک ها مطالباتی بابت تعدیل برخی واحدها داشته که در این راستا با توجه به قانونی نبودن این تعدیل، مطالبات اخذ شده باید به شرکت مسترد شود همچنین در زمینه واگذاری اراضی به شهرک صنعتی خیرآباد، تسریع در انجام امور جهت ورود سرمایه گذار مصوب شد. در خصوص شرکت شهدشیر اراک نیز با توجه به وجود تجهیزات مناسب در این شرکت، باید در زمینه جذب سرمایه گذار موفق تسریع در امور انجام شود، جذب سرمایه گذار در استان توفیقات خوبی در جهت اشتغال و تولید یه همراه دارد، نباید گره در کار سرمایه گذار انداخت چراکه آنها گره‌های زیادی را باز می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۵۰ شرکت بزرگ و کوچک دارای مشکل شناسایی و اقدامات گسترده ای برای رفع مشکلات آنها صورت گرفت، جهت برخی شرکت ها شاید بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی در سطح عالی کشور برگزار و موارد بررسی شد، کارنامه ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی یک کارنامه موفق است. البته برخی مشکلات هنوز در برخی واحدهای تولیدی وجود دارد و رفع آنها نیازمند یک هم افزایی است.

موسوی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ کارگر کارخانجات حکم حبس داشتند، اما با تلاش های صورت گرفته با دستورات ریاست قوه قضاییه، خفیف ترین حکم ها با نگاه ارفاقی برای قشر کارگر صادر و آرامش خوبی در این زمینه حاکم شد. اینگونه اقدامات جهت رفع مشکلات باید همچنان به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: تلاش همه باید در جهتی باشد که تولید متوقف نشود و کارگران به عنوان ستون فقرات تولید به کار خود اشتغال داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع استان فسادهایی وجود دارد و نباید برخی شرکت ها که یک سری اموال را به تاراج می برند به بهانه اینکه خصوصی هستند، مورد توجه نباشند، لذا برنامه های ویژه ای جهت برخورد با این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: برخی از صنایع حیات خود را در تخریب دیگران و ایجاد تنش می دانند که برای این واحدها نیز برنامه های ویژه ای دیده شده است و قطعا با عواملی که در روند تولید اخلال ایجاد کنند، برخورد قاطع انجام خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: یکی از گرفتاری های امروز جامعه، گرانی و گرانفروشی است که باید مسئولان مربوطه همه تلاش خود را برای برخورد با گرانفروشی به کار گیرند و نظارت ها جدی باشد و دادگستری نیز با جدیت در این حوزه اقدام لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰، علیرغم افزایش قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در افزایش امنیت و رسیدن تولید به نتیجه نیز نقش موثری دارد. انتخابات سال آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعا حضور گسترده مردم افتخار دیگری بر افتخارات کشور اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان