سونی از سنسور CMOS صنعتی جدید و 128 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد


سونی از سنسور CMOS صنعتی جدید و 128 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

اخیرا نیاز به سنسورهای دوربین با کیفیت بالا روندی روبه رشد را در پیش گرفته است. این حسگرها در کاربردهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رزولوشن پیکسلی بالای موردنیاز در این عرصه از ظرفیت سنسورهای تصویربرداری سنتی موجود فراتر است. شرکت سونی همواره تمایل خود جهت نقش‌آفرینی موثر در بازار تجهیزات صنعتی دوربین را به معرض نمایش گذاشته است. این...

اخیرا نیاز به سنسورهای دوربین با کیفیت بالا روندی روبه رشد را در پیش گرفته است. این حسگرها در کاربردهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رزولوشن پیکسلی بالای موردنیاز در این عرصه از ظرفیت سنسورهای تصویربرداری سنتی موجود فراتر است. شرکت سونی همواره تمایل خود جهت نقش‌آفرینی موثر در بازار تجهیزات صنعتی دوربین را به معرض نمایش گذاشته است.

این کمپانی ژاپنی با عرضه سنسور تصویربرداری CMOS خود دست به کار بزرگی زده است. این سنسور در برخی کاربردهای مهم صنعتی قابل استفاده خواهد بود؛ زیرا سونی به منظور رفع برخی مشکلات موجود در زمینه فیلم‌برداری با چنین مقیاس وسیعی اقدام به معرفی این حسگر نموده است. سنسور تصویربرداری IMX661 دارای عملکرد شاتر عمومی بوده و از بالاترین رزولوشن پیکسلی معادل 127.68 مگاپیکسل برخوردار است.

به‌نظر می‌رسد که با ورود سونی به عرصه تجهیزات صنعتی دوربین شاهد افزایش بهره‌وری و ایجاد تغییرات چشمگیر در صنعت باشیم. سونی اعلام کرده که سنسور IMX661 با وجود این فناوری جدید در کنار تکنولوژی پیکسلی شاتر موسوم به Pregius قادر به پردازش سریع تصاویر با سرعتی حدودا 4 برابر میزان ممکن در حال حاضر است. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش ورژن‌های رنگی و سیاه و سفید این سنسور تصویربرداری احتمالا در حد فاصل ماه‌های آوریل و مه 2021 آغاز خواهد شد.

سنسور تصویربرداری دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های پردازش سیگنال است که آن‌را به گزینه‌ای بدیهی برای کاربردهای مختلف صنعتی تبدیل می‌کنند. این قابلیت‌های متنوع امکان استفاده از دستگاه در موارد کاربری با سرعت بالا را فراهم نموده و پیاده‌سازی سناریوهایی با دسترسی دشوار را تسهیل خواهد کرد.

بی‌تردید سنسور تصویربرداری CMOS سونی موسوم به IMX661 تداعی‌گر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و تعهد بالای غول الکترونیکی ژاپنی در زمینه تحقیق و توسعه است. واحد تحقیق و توسعه سونی در عرصه ایده‌پردازی و طراحی این محصول نوآورانه عملکرد بسیار مطلوبی داشته و خلاء بزرگ موجود در دنیای پیچیده کاربردهای صنعتی دوربین را به آسانی پر کرده است. پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه نشان می‌دهند که سنسور IMX661 با استقبال مناسبی از جانب صنعت مواجه خواهد شد؛ چرا که فرآیند دریافت سفارشات پیش‌تر آغاز شده و فروش این محصول نیز در آوریل سال 2021 کلید خواهد خورد.

سونی از سنسور CMOS صنعتی جدید و 128 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس