امسال کمیته امداد 227 هزار شغل در کشور ایجاد کرد


امسال کمیته امداد 227 هزار شغل در کشور ایجاد کرد

کرمان - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: این نهاد طی سال جاری تاکنون با واگذاری پنج هزار و 516 میلیارد تومان تسهیلات 227 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین جشن توانمندسازی اقتصادی پنج هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در ماده ۸۳ برنامه ششم توسعه مقرر شده کمیته امداد سالانه ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کند افزود: این نهاد در سال ۹۶ حدود ۱۷۰ هزار شغل، در سال ۹۷ افزون بر ۱۴۸ هزار شغل ایجاد شده که معادل یک سوم اشتغال ایجاد شده در کشور است.

وی اظهار داشت: همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال ۹۸ افزون بر ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل در کشور ایجاد کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای این نهاد در سال آینده گذاشته خبر داد و گفت: ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۰ برای کشور هدف گذاری شده است و این نهاد چند برابر برنامه ششم در زمینه ایجاد اشتغال اقدامات تاثیرگذار انجام داده و طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی توانمندسازی را در صدر امور خود قرار داده است.

وی اشتغال های خرد و خانگی را یکی از راهبردهای قطعی کمیته امداد برشمرد و تاکید کرد: سرپرست ۶۳ درصد خانواده های تحت پوشش این نهاد را بانوان تشکیل می دهند و اگر قرار باشد این افراد برای گذران زندگی در بیرون از منزل کار کنند رسیدگی به امور فرزندان و مادر بودن آنها دچار اختلال می شود.

بختیاری با اشاره به هزینه شدن تسهیلات اشتغالزایی صرفا در همین بخش گفت: مددجویان کمیته امداد طبق اعلام رییس ‌کل بانک مرکزی خوش حساب ترین مشتریان بانک ها هستند.

وی با بیان اینکه مزیت سنجی شهرستان های کشور در کمیته امداد انجام و داشبرد مدیریتی ایجاد شده است ادامه داد: این وضعیت اشتغال در دسترس و نظارت همگان قرار دارد و بانک ها و وزارت کار نیز می توانند بر این مهم نظارت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد به صورت دوره ای تعدادی از مددجویانی را که خودکفا شده اند از پوشش خارج می کند تصریح کرد: ۷۵۰ هزار خانوار بعد از خودکفا شدن از سال ۷۳ تا ۹۷ از زیر چتر حمایتی خارج شده اند.

وی اظهار داشت: خارج شدن مددجویان کمیته امداد از زیر چتر حمایتی به معنای رها کردن آنها نیست بلکه در این زمان کارشناسان ما به آنها مشاوره می دهند و بر امور آنها نظارت دارند.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد توانمندسازی، اشتغال، مسکن و فرهنگسازی اشتغال را در دستور کار خود قرار داده است تاکید کرد: آمادگی همکاری برای ایجاد اشتغال خانگی، خرد و روستایی وجود دارد.

وی گفت: ۹ هزار و ۴۵۳ نفر سهم اشتغال سال جاری کمیته امداد استان کرمان با ۲۴۷ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه بود که تاکنون ۱۰ هزار و ۳۳۶ اشتغال ایجاد شده و این استان از برنامه تعیین شده جلوتر است.

وی درآمد کمیته امداد استان کرمان را طی سال گذشته ۱۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مقدار سال جاری به ۳۳۹ میلیارد تومان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تیپ ناهماهنگ و خلاف مُدِ الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی