تملک پلاک‌ها در ساخت پل ابوطالب با گفت‌وگو و راضی‌کردن مردم انجام شده است


تملک پلاک‌ها در ساخت پل ابوطالب با گفت‌وگو و راضی‌کردن مردم انجام شده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری در ساخت پل ابوطالب از گفت‌وگو و راضی‌کردن مردم برای تملک پلاک‌ها استفاده کرده است.

محمدرضا حیدری اظهار کرد: ما به عنوان منتخبین مردم در شورای شهر عهدی بستیم. مردم مسئولیتی را به ما واگذار کردند که از حقوق شهر دفاع کرده و به تعهدات عمل کنیم. بسیاری از مشکلات اجتماعی ما ناشی از این مسئله است. امروز با همت همکاران ما در شورای شهر و شهرداری مشهد یکی از عهدهای ما به مردم تحقق یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در جلساتی که با مردم این منطقه داشتیم و در کمیته نظارتی منطقه دو این مسئله بارها درخواست شده بود، عنوان کرد: خواسته مردم کاملا به حق بود. مردم این منطقه سال‌ها در خاک و گل زندگی می‌کردند. زندگی مردم این منطقه در طول ۱۳ سال به سختی بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه، ما خواست مردم را در نظر گرفتیم، بیان کرد: یکی از درخواست‌های مردم احداث پل قوسی ابوطالب بود. به دلیل حجم بالای ترافیک در مسیر میدان سپاد و تصادفات زیاد در این مسیر پل قوسی ابوطالب به صورت دوربرگردان خیلی سریع افتتاح شد.

وی ادامه داد: شهرداری از گفت‌وگو و راضی‌کردن برای تملک پلاک‌ها استفاده کرده است. نکته‌ مهم در موضوع مناطق کم‌برخوردار، ارزش اقتصادی املاکی است که بعد از احداث این پل برای این منطقه اتفاق افتاده است. ارزش اقتصادی این املاک قابل مقایسه با قبل نیست. تحولی در این منطقه اتفاق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: این ارزش اقتصادی مازاد ایجاد شده حق مردمی است که سال‌ها رنج کشیدند و باید از آن بهره‌مند شوند. همین سیاست در دیگر مناطق کم برخوردار سبب توانمندی مردم می‌شود. امیدواریم با همت و هماهنگی به خصوص با استانداری تا پایان شورای پنجم شاهد انجام تعهدات خود به مردم باشیم.

علیرضا هوشنگ‌نژاد، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سپاد خراسان در ادامه این مراسم، اظهار کرد: شرکت ایثارگری سپاد خراسان با جامعه بیش از ۱۰ هزار نفر، پایه‌گذار در جنگ اقتصادی بعد از جنگ هشت سال دفاع مقدس شد. از سال ۸۲ شرکت سپاد وارد عملیات اجرایی بزرگراه شهید چراغچی شد.

وی افزود: شرکت سپاد خراسان حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در پروژه تقاطع ابوطالب و از گذشته نیز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. ما افتخار می‌کنیم به عنوان یکی از بازوان اقتصادی در منطقه هستیم.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سپاد خراسان خاطرنشان کرد: در منطقه فعلی بیش از ۸۰ مجموعه در منطقه سپاد درحال کار هستند که برای حدود ۱۷ هزار نفر شغل ایجاد شده است. آمادگی و استعداد در منطقه وجود دارد تا از این ظرفیت در زمینه گردشگری و زائرین ثامن‌الحجج استفاده کنیم.

گفتنی است؛ این پل بتنی به طول ۴۷۰ متر با احتساب رمپ‌ها و شامل هشت دهانه ۲۳ متری و ۷۲ عدد تیر پیش ساخته بتنی و عرض مسیر روی پل شامل دو خط عبور و یک خط توقف اضطراری ۵/۹ متری مسیر روی پل و دو مسیر کندرو در ضلع شمالی و جنوبی به طول ۱۲۰۰ متر با اعتباری بیش از ۱۱۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا