درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه


درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

بیمارستان‌های شلوغ، اورژانس‌های مملو از بیمار، مردم آشفته، همراهان بیماران که جلوی بیمارستان‌ها به مرگ و زندگی فکر می‌کنند؛ حال اهواز بد است.

با وجود اعمال محدودیت حضور کارمندان برخی ادارات با ۱۰ درصد ظرفیت، همچنان کارکنان ادارات و سازمان‌هایی که مشمول این مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا نشده‌اند، صبح و عصر در سطح شهر در رفت و آمدند. مغازه‌ها از واحدهای صنفی مختلف علی‌رغم اعلام اینکه تنها مشاغل گروه ۱ اجازه فعالیت دارند، همچنان باز هستند؛ از قلیان و تنباکوفروشی گرفته تا پلاسکو و لوازم خانگی. در نهایت برخی نیز کرکره‌ها را نیمه برافراشته نگه داشته‌اند که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

به گزارش ایسنا، شرایط اهواز، نشانه‌های خوبی از امید به روند کاهشی بیماری ندارد و این در حالی است که پیش‌بینی شده با روند فعلی، تا شب عید تعداد بیماران دو برابر شود.

درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی اهواز خبر داد

درخواست از وزارت بهداشت برای اعزام نیروی درمانی به اهواز

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ارسال درخواست تامین نیرو به وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر فرهاد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمبود نیروی درمانی به ویژه پرستار در بیمارستان‌های اهواز اظهار کرد: برای جبران کمبود نیروی درمانی، از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخواست تامین نیرو و اعزام به خوزستان، به وزارت بهداشت ارسال شده است.

وی افزود: مکاتبات انجام شده است اما هنوز در خصوص این درخواست پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

سلطانی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های پذیرای کرونا، بیان کرد: فعلا افزایش بیمارستان‌های پذیرای بیماران مبتلا به کرونا در دستور کار نیست.

چرا اصناف زیر بار محدودیت‌های وضعیت قرمز نمی‌روند؟

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد مدیریت کرونا به دلیل شیوع گسترده بیماری گفت: تلاش بر این است که محدودیت‌ها اعمال شود اما در مقایسه با سال گذشته، شاهد همکاری کمتری از سوی اصناف هستیم.

رضا فرجام در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص محدودیت‌های اعمال‌شده برای اصناف در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: وقتی که تصمیمی برای هر قشری اتخاذ می‌شود، زیرساخت‌های آن تصمیم نیز باید آماده باشند و تعطیلات و محدودیت‌های اعمال‌شده باید با توجه به ظرفیت هر استان اتخاذ شود.

وی با اشاره به ادامه فعالیت کاسبان غیر رسمی در وضعیت قرمز و با وجود اعمال تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲ تا ۴ گفت: استان خوزستان شرایطی متفاوت با سایر استان‌ها دارد؛ دستفروشان، بازارهای شب و بازارچه‌های روز همچنان برقرار هستند. کماکان شلوغی‌ها پابرجا است و با این وضعیت؛ تمرکز اعمال محدودیت صرفا بر اصناف، انتظار همکاری از اصناف را پایین خواهد آورد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز با اشاره به متضرر شدن اصناف در پی اعمال محدودیت‌ها افزود: در یک سال گذشته، رکود بر فضای کسب و کار حاکم بود. اگر چه دولت وعده‌هایی مبنی بر اعطای تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی داده بود، این وعده‌ها کاملا عملیاتی نشدند و تسهیلات اندکی نیز که اعطا شد، جوابگوی ضرر و زیان اصناف نبود.

فرجام با اشاره به همکاری کمتر واحدهای صنفی رسمی در اجرای محدودیت‌ها نسبت به سال گذشته تصریح کرد: فعالیت دستفروشان و بازارچه‌ها ادامه دارد، مردم دورهمی‌ها و مهمانی‌های خود را انجام می‌دهند و حتی در پارک‌ها با نور موبایل اتراق می‌کنند. در این وضعیت و با توجه به مشکلات مالی اصناف، شاید در مقایسه با سال گذشته شاهد همکاری کمرنگ‌تری از سوی اصناف در اجرای محدودیت‌هاباشیم.

وی بیان کرد: حداقل هزینه‌های یک واحد صنفی، هزینه اجاره‌بها، هزینه آب و برق و حق بیمه کارگران است که تامین این مخارج برای اصناف با توجه به محدودیت‌ها، مشکل است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز با اشاره به همکاری با ارگان‌هایی مانند بهداشت، اماکن نیروی انتظامی و سازمان صمت در گشت‌های مشترک نظارت بر اصناف افزود: تلاش بر این است که محدودیت‌ها اعمال شود اما در مقایسه با سال گذشته شاهد همکاری کمتری از سوی اصناف هستیم.

درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد

خدمات غیرضروری دندان‌پزشکی را در دوران کرونا متوقف کنید

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: خدمات غیر اورژانس دندان‌پزشکی در دوران کرونا باید متوقف شوند؛ انجام خدماتی مانند جرم‌گیری دندان‌ها در دوران شیوع کرونا هیچ ضرورتی ندارد و در وضعیت قرمز کرونا باید تنها خدمات اورژانسی دندان‌پزشکی ارائه شود.

دکتر نسیم‌السادات مرعشی‌شوشتری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه دریافت خدمات دندان‌پزشکی در دوره همه‌گیری کرونا اظهار کرد: پروتکل‌هایی از سوی وزارت بهداشت مشخص شده است که در دوران شیوع کرونا، چه امکاناتی باید در محیط مراکز دندان‌پزشکی وجود داشته باشد و چه نکاتی نیز باید توسط دندان‌پزشک رعایت شود.

وی با اشاره به احتمال آلودگی مراکز درمانی دندان‌پزشکی با شیوع کرونا افزود: در این زمینه تنها در خصوص کرونا نگرانی نداریم؛ مراکز دندان‌پزشکی به طور کلی می‌توانند محیط‌های آلوده‌ای باشند اما با این وجود، بیش از ٩٠ درصد موارد بهداشتی در مراکز دندان‌پزشکی رعایت می‌شود.

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به نکات بهداشتی که باید در محل دندان‌پزشکی رعایت شوند، تصریح کرد: محل کار دندان‌پزشکان باید دارای تهویه قوی باشد. تجهیزات حفاظت فردی دندان‌پزشکان شامل ماسک، گان، دستکش و شیلد است که هنگام فعالیت باید به صورت مرتب، تعویض شوند. با توجه به اینکه بیمار در اتاق پزشک ماسک ندارد، اتاق پزشک باید به صورت مرتب ضد عفونی شود و پزشک نیز از تمام تجهیزات حفاظتی استفاده کند؛ بدین ترتیب انتقال بیماری از سمت پزشک انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به نحوه دریافت خدمات دندان‌پزشکی در دوران کرونا افزود: خدمات غیر اورژانس دندان‌پزشکی در دوران کرونا باید متوقف شوند؛ انجام خدماتی مانند جرم‌گیری دندان‌ها در دوران شیوع کرونا هیچ ضرورتی ندارد و در وضعیت قرمز کرونا باید تنها خدمات اورژانسی دندان‌پزشکی ارائه شود.

مرعشی‌شوشتری گفت: کار اصلی دندان‌پزشکان در دوران کرونا، کاهش درد بیماران است که شامل مواردی مانند عصب‌کشی و کشیدن دندان است و هدف این خدمات نیز متوقف کردن درد بیمار است. در غیر این صورت، تمام خدمات غیر اورژانس باید به زمانی که شرایط شیوع کرونا بهتر شود موکول شوند.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی که مراجعه‌کنندگان باید هنگام حضور در مراکز دندان‌پزشکی رعایت کنند، افزود: در وهله اول، در صورت امکان برای کارهای غیر ضرور به دندان‌پزشکی مراجعه نکنید و در صورت ضرورت، به صورت تلفنی نوبت دریافت کنید تا در مکان دندان‌پزشکی تجمع ایجاد نشود و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: در صورت مراجعه به دندان‌پزشکی نیز هیچ همراهی با خود نداشته باشید.

درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

نایب رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان اهواز عنوان کرد

بازار پوشاک شب عید؛ بدتر از پارسال

نایب رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان اهواز با اشاره به فعالیت دستفروشان و بازارچه‌ها در شرایط تعطیلی بازار در شرایط قرمز گفت: متاسفانه هماهنگی و همدلی وجود ندارد و بسیاری از پوشاک‌فروشان متضرر شده‌اند. دستفروشان به راحتی در حال فعالیت هستند؛ حتی مالیات پرداخت نمی‌کنند و کسی نیز جلودار آن‌ها نیست.

عبدالرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار پوشاک در آستانه عید نوروز و شیوع گسترده کرونا اظهار کرد: با شیوع همه‌گیری کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون، اعضای صنف ما در رکود و ورشکستگی قرارگرفته‌اند؛ با توجه به شرایط پیش رو، فروش پوشاک در آستانه عید نوروز امسال نیز وضعیت مناسبی ندارد.

وی افزود: پوشاک در گذر زمان دِمُده می‌شود و بسیاری از پوشاک خریداری‌شده از عید سال گذشته تاکنون روی دست پوشاک‌فروشان مانده‌اند.

ایزدی گفت: در حال حاضر نیز با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده در پی وضعیت قرمز و اعمال تعطیلی برای اصناف، پوشاک‌فروشان درآمد آنچنانی ندارند و متضرر شده‌اند؛ اعضای صنف ما مانند یخ در حال آب شدن هستند و کاری هم از دست ما ساخته نیست.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان اهواز افزود: از ۲۶ بهمن‌ماه با اعلام محدودیت‌های وضع‌شده برای اصناف از سوی ستاد مدیریت کرونا، بسیاری از مجتمع‌های پوشاک اهواز مانند مجتمع تجاری کارون و بازار امام رضا تعطیل شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت دستفروشان و بازارچه‌ها در شرایط تعطیلی بازار در شرایط قرمز تصریح کرد: متاسفانه هماهنگی و همدلی وجود ندارد و بسیاری از پوشاک‌فروشان متضرر شده‌اند. دستفروشان به راحتی در حال فعالیت هستند؛ حتی مالیات پرداخت نمی‌کنند و کسی نیز جلودار آن‌ها نیست.

ایزدی افزود: علاوه بر پوشاکی که از عید سال گذشته روی دست پوشاک‌فروشان باقی مانده بود، بسیاری از پوشاک‌فروشان اقدام به خرید پوشاک جدید کردند که این مساله نیز موجب افزایش ضرر و زیان آن‌ها شده است.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان اهواز گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۰۰ مورد ابطال جواز کسب داشته‌ایم که این مساله، یک فاجعه است.

درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد

جلوگیری از پرواز ۳۵ مسافر مبتلا به کرونا در فرودگاه اهواز

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تا دوشنبه شب از مسافرت ۳۵ نفر از مسافران که عازم شهرهای مختلف کشور بودند، به دلیل ابتلا به کرونا جلوگیری شده است.

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه تلاش برای افزایش بیماریابی به منظور شناسایی مبتلایان و کاهش زنجیره انتقال بیماری، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۴ هزار تست تنها در شرق اهواز در حال انجام است که حدود ۴۵۰ مورد از این نمونه‌ها مثبت می‌شوند.

وی با اشاره به انجام تست از مسافران پیش از پرواز در فرودگاه اهواز افزود: روز دوشنبه، یک هزار و ۶۰۰ تست در فرودگاه اهواز از مسافران انجام شد و تا دوشنبه شب از مسافرت ۳۵ نفر از مسافران که عازم شهرهای مختلف کشور بودند، به دلیل ابتلا به کرونا جلوگیری شده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: در حال حاضر روند مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری بهداشت تقریبا روند ثابتی دارد اما ادامه یا کاهش روند مراجعات، به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بستگی دارد.

درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

اعلام درمانگاه‌های تنفسی پذیرنده بیماران کرونا در اهواز

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت خفیف بودن علائم، بیماران می‌توانند به درمانگاه‌های تخصصی تنفسی مراجعه کنند تا با معاینه از سوی پزشکان متخصص، درمان لازم را دریافت کنند.

دکتر فرهاد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم خودداری از مراجعه به مراکز درمانی شلوغ از جمله اورژانس بیمارستان‌ها اظهار کرد: بیماران با مشاهده علائم خفیف تنفسی نیز باید حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند اما در صورتی که علائم خفیف باشد، توصیه می‌شود که از حضور در اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها خودداری کنند تا از ازدحام جمعیت بیماران و گسترش بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: در صورتی که تنگی نفس، بی‌اشتهایی شدید یا بی‌حالی شدید برای فردی رخ داد، باید حتما به بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونا مراجعه کند.

سلطانی تصریح کرد: در غیر این صورت و در صورت خفیف بودن علائم، بیماران می‌توانند به درمانگاه‌های تخصصی تنفسی مراجعه کنند تا با معاینه از سوی پزشکان متخصص، درمان لازم را دریافت کنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در اهواز، درمانگاه کمیل در منطقه زیتون کارمندی، درمانگاه سازمان آب و برق خوزستان در بلوار گلستان، درمانگاه شهید بقایی در خیابان شریعتی، درمانگاه فولاد در کیانپارس، درمانگاه ولایت در پردیس و درمانگاه حکیم در امانیه پذیرای بیماران با علائم تنفسی هستند.

درخواست اعزام نیروی درمانی به اهواز / آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد

آغاز واکسیناسیون سالمندان خوزستان از پنجشنبه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز تزریق واکسن کرونا برای سالمندان سراهای سالمندان در خوزستان از روز پنجشنبه خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: مقرر شده است که تا پایان سال، ادارات غیر ضروری خوزستان با ۱۰ درصد ظرفیت و ادارات ضروری با یک‌سوم ظرفیت فعالیت کنند؛ در این راستا بازرسان استانداری خوزستان در حال رصد هستند و به مسئولان دستگاه‌هایی که این مصوبه را رعایت نمی‌کنند تذکر داده می‌شود و برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا نیز افزود: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: از روز پنجشنبه (۲۱ اسفندماه) تزریق واکسن برای سالمندان سراهای سالمندان در خوزستان آغاز خواهد شد. امیدواریم هفته آینده نیز واکسیناسیون بیماران خاص شامل بیماران ام‌اس، تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی که در سامانه‌های دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده‌اند، آغاز شود.

این خبر تکمیل می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی