آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برادران ویژه سال 1400


آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برادران ویژه سال 1400

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه برادران از امروز 20 اسفند ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه 1400 ادامه دارد و حدود 5 هزار نفر پس از آزمون و مصاحبه نهایی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور پذیرفته می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه ضمن تبریک به مناسبت عید مبعث، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه میراث بزرگ پیامبر عظیم‌الشان و امتداد بعثت پیامبر هستند و همان نقش را باید ایفا کنند، چرا که علما وارثان انبیا هستند و باید این میراث را ارائه و انتشار دهند.

وی با اشاره به پذیرش حوزه‌های علمیه، گفت: این پذیرش از امروز ۲۰ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت http://paziresh.ismc.ir ثبت‌نام کنند؛ داوطلبان با مطالعه دقیق دفترچه پذیرش داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه نسبت به شرایط و مراحل ثبت نام و پذیرش اطلاعات کامل را کسب کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ۴۰۰ مدارس در کشور مجوز ثبت نام گرفته و افراد می توانند به این مدارس برای ثبت نام حضوری نیز مراجعه کنند، افزود: پذیرش داوطلبانه از سه گروه متوسطه اول، متوسطه دوم، دیپلم و گروه دانشگاهیان انجام می‌شود که ۴۱۶ مدرسه مجوز پذیرش گرفته اند.

رستم‌نژاد با اشاره به اینکه اطلاع رسانی اصحاب رسانه بهترین خدمت به دستگاه امام عصر(عج) است، بیان کرد: به دنبال سیاست به گزینی و ارتقا کیفی از سال ۹۵ برای متقاضیان از معدل ۱۶,۷۴ به ۱۷.۴۰ رسیدیم؛ البته معیار تنها معدل نیست و یکی از شاخص‌های مهم پذیرش و ثبت نام است و شاخص‌های مهم دیگری مانند مصاحبه، مشاوره، تحقیقات میدانی و سنجش سلامت نیز مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۰ سیاست پذیرش ۵ هزار نفر را داریم، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز شرط سنی و شرایط عمومی دارند که می‌توانند به سایت ذکر شده مراجعه و شرایط را مطالعه کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: متقاضیان باید شرایط الزامی را داشته باشند و کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم؛ حدود هزار نفر از پذیرفته شدگان مربوط به قم هستند.

رستم‌نژاد بیان کرد: روز جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ در بیش از ۵۰ مرکز آزمون کشور، آزمون پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه برادران برگزار می‌شود؛ البته زیرساخت‌های آزمون مجازی نیز فراهم است تا در صورت نیاز آزمون مجازی برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح