نباید به دوگانه سازی تامین آب صنعت و کشاورزی دامن زد


نباید به دوگانه سازی تامین آب صنعت و کشاورزی دامن زد

یزد - ایرنا - سرپرست فرمانداری اردکان، دامن‌زدن به دوگانه سازی تامین آب بخش‌های کشاورزی و صنعت را نادرست خواند و گفت: هریک از بخش‌ها باید متناسب با نیاز منطقه و با توجه به شرایط موجود، رشد و توسعه یابند.

به گزارش ایرنا مصطفی پور دهقان روز چهارشنبه درنشست شورای حفاظت منابع آب اردکان افزود: بخش صنعت، اشتغال و ارزش‌افزوده را تأمین می‌کند و بخش کشاورزی نیز برای سلامت و امنیت غذایی لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: ملاحظاتی مانند سطح آب، کیفیت و EC آن و سایر پارامترها باید در تخصیص آب به بخش کشاورزی اردکان مدنظر قرار گیرد.

‌وی با اشاره به این‌که شهرستان اردکان در عمیق‌ترین نقطه استان واقع ‌شده و مطالبه کشاورزان منطقه، توجه به شوری و کیفیت آب است؛ اظهار داشت: میزان آب اختصاص‌یافته باید با توجه به نیاز کشاورزان تعیین شود.

پور دهقان تأکید کرد: نصب کنتورهای هوشمند حجمی برای تعیین میزان مصرف کشاورزان همچون سایر نقاط استان اجرایی می‌شود و انتظار داریم آب منطقه‌ای نیز خواسته‌های کشاورزان اردکانی را مدنظر قرار دهد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی