مردم بهاباد هشت میلیارد ریال به جشن نیکوکاری کمک کردند


مردم بهاباد هشت میلیارد ریال به جشن نیکوکاری کمک کردند

یزد- ایرنا- رییس کمیته امداد بهاباد گفت: خیرین و مراکز نیکوکاری شهرستان هشت میلیارد ریال به جشن نیکوکاری کمک کردند که در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا حمید دهقان بهابادی در ادامه این جشن که روز چهارشنبه به صورت نمادین و از طریق شبکه شاد برپا شد افزود: با توجه به برگزاری الکترونیکی و مجازی جشن نیکوکاری ، شبکه شاد ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ نیکوکاری است.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی در این زمینه می‌تواند فقر و محرومیت را در جامعه ریشه کن و یا به حداقل برساند.

رئیس کمیته امداد بهاباد افزود: با توجه به شرایط ویژه و وجود ویروس کرونا، امسال جشن نیکوکاری از ۱۳ اسفندماه و با همکاری آموزش و پرورش از طریق سامانه شاد، برگزار شد و خیران به صورت غیر حضوری کمکهای خود را بین نیازمندان تقسیم کردند .

دهقان بر ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری درجامعه تاکید کرد و افزود: انفاق و کمک به نیازمندان از تاکیدات مهم دین اسلام و سفارش ائمه اطهار (ع) است که در شرایط اقتصادی فعلی جامعه مومنان باید بیش از هر زمان دیگر به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله در آستانه عید نوروز و سال نو، خانواده‌های نیازمند جهت تهیه مایحتاج خود با مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های قبل و همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری با هدف جمع‌آوری کمک برای خانواده‌های نیازمند برگزار می‌شود.

رئیس کمیته امداد بهاباد تصریح کرد : انفاق به طور کلی سبب نجات جامعه از مفاسد است زیرا هر گاه مساله انفاق به فراموشی سپرده و ثروت‌ها در دست گروهی معدود جمع شود و در برابر آنها اکثریتی محروم و بینوا وجود داشته باشد، هرگز آن جامعه به سعادت واقعی نخواهد رسید.

در ادامه این مراسم معاون اداره آموزش و پرورش بهاباد هم با تبریک مبعث حضرت محمد (ص) و هفته احسان و نیکوکاری بر گسترش فرهنگ انفاق و نوع دوستی درجامعه تاکید کرد و گسترش کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر در طول دوران حاکمیت کرونا بر جامعه را نمونه‌ای از ترویج فرهنگ انفاق در ایران اسلامی بویژه شهرستان بهاباد ذکر کرد.

وی افزود: در آستانه سال نو نیاز اقشار کم‌درآمد به این گونه کمک‌های مومنانه بیش از هر زمان دیگر است.

علیرضا تیموری با بیان اینکه انفاق و نیکوکاری از جمله آموزه های دینی است که باید همواره در اولویت توجه قرار گیرد افزود: کمک به همنوع جزو آموزه های دین مبین اسلام به شمار می رود و این مهم بارها در آیات قران کریم و احادیث بزرگان دینی به آن تاکید شده است.

معاون اداره آموزش و پرورش بهاباد ادامه داد : فرهنگ انفاق و کمک به همنوع از مهمترین اهداف برگزاری این جشن است و در این جشن که بهترین فرصت برای تقسیم شادی هایمان با دیگران است افراد برای دستگیری به نیازمندان گام بر می دارند.

وی با بیان اینکه با برگزاری جشن نیکوکاری می توان روحیه انفاق و نوع دوستی را در جامعه گسترش و با فقر مبارزه کرد گفت : جشن نیکوکاری بیانگر همت اجتماعی ملت ایران جهت کمک به افراد نیازمند و زدودن فقر از جامعه است.

تیموری نقش کمیته امداد در یاری رساندن به نیازمندان را چشمگیر معرفی و خاطرنشان کرد: این نهاد بزرگترین یادگار امام راحل است و تا به امروز توانسته با برنامه مدون و برنامه ریزی شده در یاری رساندن به محرومان و نیازمندان نقش به سزایی ایفا کند.

بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس