هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره ملی موسیقی جوان درخشیدند


هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره ملی موسیقی جوان درخشیدند

کرمانشاه- ایرنا- هنرمندان کرمانشاهی که در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان 6 مقام اول را به دست آوردند روز چهارشنبه در آئینی با حضور مسوُولان استانی در تالار وحدت کرمانشاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه در این مراسم گفت:‌ استان کرمانشاه با ۵۶ اثر راه‌یافته به این جشنواره بالاترین مشارکت را در بین سایر استان ها داشته است.

«فرزاد شهسواری» افزود: هنرمندان کرمانشاهی ۶ مقام اول این جشنواره را از آن خود کردند و در مجموع نیز ۲۶ مقام به دست آوردند.

به گفته وی بیشترین رتبه در بخش ساز مقامی تنبور کسب شده است.

یوسف عباسی (در ۲ بخش نوازندگی و آواز تنبور)، جهاندار ملکی، برزو امیریان، رها افضلی و سپهر ذوالنوریان سرابی مقام اول این جشنواره را به دست آوردند.

هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره ملی موسیقی جوان درخشیدند

اختتامیه اولین جشنواره مجازی موسیقی کرمانشاه

در این مراسم همچنین اختتامیه اولین جشنواره مجازی موسیقی کرمانشاه برگزار و از تعدادی از برگزیدگان آن به صورت نمادین تقدیر شد.

در این مراسم مسعود ویسی با عنوان مقام اول پیانو، جهاندار ملکی مقام اول آوازهای تنبوری، سامان محمودی جم مقام اول سنتور، احسان محمودی مقام اول تنبک، محمد امین خسروی مقام اول گیتار و سجاد علایی فر به عنوان مقام دوم آوازهای تنبوری جوایزشان را دریافت کردند.

شهسواری دبیر این جشنواره در ادامه گفت: در فراخوان اولیه ۲۵۰ اثر از استانهای مختلف دریافت کردیم که در نهایت ۱۰۰ اثر به بخش رقابت راه یافتند.

به گفته وی در نهایت ۴۵ اثر برگزیده جشنواره شد.

هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره ملی موسیقی جوان درخشیدند

احترام به هنرمند او را سر ذوق می‌آورد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: بسیاری از هنرمندان ما در حوزه های موسیقی و نمایش در سطح ملی مقام می آورند و در کشور آنها را می شناسند اما این افراد برای مسوُولان دولتی داخل استان ناشناخته هستند.

«فریبرز نجفی‌مهر» افزود: آنگونه که حق و شایستگی هنرمندان است کار نکرده ایم و باید توجه داشت که احترام به هنرمند او را سر ذوق می آورد لذا مسوُولان باید تلاش کنند تا آنها را تکریم کنند.

وی خدمت هنرمندان به جامعه را به یک جاده یک طرفه تشبیه کرد و گفت: سوال این است که ما چه خدمتی به آنها کرده ایم؟.

هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره ملی موسیقی جوان درخشیدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد