بررسی تمهیدات سفرهای نوروزی 1400 در شورای عالی ترافیک کشور


بررسی تمهیدات سفرهای نوروزی 1400 در شورای عالی ترافیک کشور

عصر خودرو- یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با دو دستور کار بررسی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر خوی و بررسی تمهیدات سفرهای نوروزی 1400 امروز در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در این جلسه که به ریاست معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، پس از ارائه گزارش سرهنگ سلیمی رئیس ترافیک شهری پلیس راهور و بحث و بررسی در خصوص تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی، محمدیان یزدی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی آن و همچنین تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی قرارگاه ستاد ملی کرونا تصریح کرد: برخی از سفرها با توجه به رنگ های مربوطه شهرها اعم از قرمز و نارنجی و زرد و آبی تعیین تکلیف می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که سفرهای بین شهری مجاز اعلام گردد به کلیه شوراهای هماهنگی ترافیک استان ها و شهرداری های مربوطه تکالیف لازم ابلاغ خواهد گردید.

محمدیان یزدی تاکید کرد: بر این اساس انجام هر نوع عملیات عمرانی در سطح شبکه معابر حد فاصل زمان سفرهای نوروزی که از 25 اسفند تا 15 فروردین می باشد؛ ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: لزوم تعمیر و بروزرسانی سامانه های نظارتی و ثبت تخلف برای مدیریت ترافیک و اعمال قانون به کلیه شهرداری ها اعلام گردید و انجام اقدامات کم هزینه و زودبازده برای رفع نقاط حادثه خیر در مبادی ورودی شهرها و سطح شبکه معابر شهری مانند آشکار سازی و یا تقویت روشنایی این مکان ها در شب مورد توجه جدی قرار گرفته است.

محمدیان یزدی تصریح کرد: ایجاد توقفگاه و استراحتگاه‌های موقت در طول مسیرهای طولانی در اطراف محدوده شهرها با همکاری ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای و تاکید مضاعف بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای گردشگرپذیر مطرح گردیده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصریح کرد: همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف به انجام تکالیف لازم اعم از تشدید نظارت و کنترل بهداشتی در سیستم حمل ونقل عمومی، هواپیما، قطار و اتوبوس جهت فعالیت و ارائه خدمات در ایام نوروز و رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالین حمل و نقل عمومی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردید.

وی در ادامه همکاری مستمر و موثر با ستادهای استانی و شهرستانی با هدف نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل های مربوطه در شهرهای زرد و آبی ، برنامه ریزی جهت انجام اقدامات ضد عفونی مستمر اماکن خدمات عمومی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، نصب پلاکاردهای آموزشی در سطح شهر و اماکن عمومی، استفاده از بیلبوردها و فضاهای تبلیغی در اختیار به منظور آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم با هماهنگی ستادهای استانی و گشت های کنترل بهداشی جهت پایش و نظارت بر اجرای دستورالعمل سفرهای نوروزی به صورت برنامه ریزی شده و به صورت روزنامه را از وظایف شهرداری های کشور عنوان کرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و رئیس شورای اسلامی و مدیران شهرداری خوی نیز حضور داشتند، طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر خوی به تصویب اعضای شورای عالی رسید.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در این خصوص نیز گفت: در این طرح برای افق کوتاه مدت سال1400، میان مدت 1405 و در افق بلند مدت 1410 تصمیماتی برای حمل و نقل شهر خوی اتخاذ گردید.

وی همچنین از تعیین تکلیف وضعیت شبکه اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارکینگ ها و توسعه شبکه معابر و احداث تقاطعات غیرهمسطح در افق های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس مصوب شد دو مسیر ویژه اتوبوسرانی به صورت شمالی - جنوبی و شرقی - غربی برای شهر خوی و شهرک ولیعصر که در قسمت جنوبی شهر خوی قرار دارد ایجاد شود.

همچنین اجرای پیاده راه در هسته مرکزی شهر در محدوده خیابان طالقانی و شریعتی و خیابان انقلاب از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟