نخستین پایگاه دائمی زیست‌بوم نوآوری ایران در آفریقا راه اندازی شد


نخستین پایگاه دائمی زیست‌بوم نوآوری ایران در آفریقا راه اندازی شد

خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا راه‌اندازی شده و این نخستین پایگاه زیست‌بوم نوآوری ایران در آفریقاست.


خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا راه‌اندازی شده و این نخستین پایگاه زیست‌بوم نوآوری ایران در آفریقاست.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز یک ماه از سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هیات ۴۰ نفره شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به کنیا نگذشته است که بازار شرق آفریقا به روی محصولات فناورانه ایرانی گشوده شد.

در این سفر خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در کنیا گشایش یافت و محصولات ایران‌ساخت در آن به نمایش گذاشته شد. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی با مجموعه‌های فناور خود نشست‌های رودررو برگزار کردند. این اقدامات در نهایت منجر به توسعه بازار فناورانه ایران در شرق آفریقا شد.

محصولات ارائه شده در خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران، مورد توجه بازار و صنعتگران کشور کنیا قرار گرفت و برای نخستین بار محصولات صادراتی حوزه سلامت ایران در کنیا به ثبت رسید و شناسنامه کنیایی برای آن‌ها صادر شد.

این دستاورد، نتیجه همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری‌های مستمر کارگزار تخصصی حوزه سلامت مستقر در خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا است.

این تلاش‌ها و همکاری‌ها ثبت قانونی محصولات ۴ شرکت دانش بنیان و خلاق صادراتی ایران در حوزه تجهیزات پزشکی را به همراه داشت. همچنین فرآیند ثبت قانونی محصولات ۵ شرکت دیگر این حوزه در سامانه‌های تخصصی وزارت بهداشت کنیا در دست اقدام است و این کار تا پایان سال جاری میسر خواهد شد.

بر اساس قوانین رسمی کشور کنیا، ورود هر کالای حوزه سلامت نیازمند ثبت قانونی و اخذ تاییدیه از سامانه تخصصی مربوطه است و پس از ثبت، امکان بازاریابی و فروش محصولات به بازار کنیا و به تبع آن شرق آفریقا مهیا خواهد بود.

خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا، با سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنیا راه‌اندازی شده است و به عنوان نخستین پایگاه دائمی این معاونت، زیست‌بوم نوآوری ایران را به آفریقا گسترش می‌دهد تا به عنوان پایگاهی برای خلق ایده‌های نوآورانه، تجاری‌سازی این ایده‌ها و بستر صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایرانی به بازار شرق آفریقا نقش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید

شکل گیری استارت آپ‌ها یک اتفاق جریان ساز است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟