استاندار:وضعیت مهار کرونا در استان سمنان باثبات است


استاندار:وضعیت مهار کرونا در استان سمنان باثبات است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: وضعیت مهار ویروس کرونا در استان سمنان با تلاش مردم ، ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و کارکنان بخش بهداشت و درمان باثبات است.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: باوجود غافل‌گیری اولیه به دلیل شیوع ویروس کرونا، اما مردم ، مدیران و مسئولان با تمام توان پای کار آمدند و برای مهار این ویروس منحوس در یک سال گذشته در استان تلاش کردند و موج‌های سهمگین کرونا را کنترل کردیم.
وی ادامه داد: روند شیوع و مرگ و میر کرونا در استان سمنان باثبات است و روند کاهشی دارد.
وی بیان کرد: با وجود جلوگیری از ورود دارو به کشور و کمبود منابع مالی اما روند مدیریت مقابله با ویروس کرونا در کشور خوب بوده است.
استاندار سمنان گفت: تلاش کادر درمانی و خدماتی، تلاش های خیران، روحانیان ، سپاه، بسیج و گروه های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: تولید واکسن در کشور به تولید انبوه می‌رسد و سال آینده سال بسیار خوبی برای مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.
آشناگر یادآور شد: دلایل وجود مشکلات در کشور مشخص است و اینطور نیست منابع وجود داشته باشد و به دلیل سوء مدیریت ، دولت به مشکلات دامن بزند.
وی افزود: فشارهای خارجی، تحریم و کمبود منابع از دلایل اصلی مشکلات اقتصادی در جامعه است و در ارتباط با ارزاق عمومی هیچ‌گونه مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و انبارهای ذخیره راهبردی در حال تقویت است.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: کل مصرف روزانه گوشت مرغ در استان سمنان ۳۰ تا ۳۵ تن است و روز گذشته ۶۰ تن و امروز ۶۳.۵ تن گوشت مرغ در استان سمنان توزیع شد.
وی تاکید کرد: نظارت‌ بر کشتارگاه تا شبکه توزیع باید افزایش یابد و به میزان مصرف مردم اقلام غذایی در بازار توزیع شود.
استاندار سمنان اظهار داشت: برای رفع کمبود شکر در استان تدابیر لازم اندیشیده شده و میوه شب عید( سیب و پرتقال) نیز ذخیره شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد