تصویب بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات شهرستان گرمه


تصویب بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات شهرستان گرمه

استاندار خراسان شمالی در ادامه سفرهای شهرستانی خود با حضور در شهرستان گرمه به بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت که تصویب300 میلیارد ریال اعتبار ارمغان این سفر بود.

محمدعلی شجاعی در نشست با اقشار مختلف و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان گرمه گفت: این اعتبارات در بخش ایجاد زیرساخت ها، اجرای پروژه های کشاورزی، اقتصادی، عمران شهری و روستایی هزینه می شود.
شجاعی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی از محل تسهیلات اشتغالزا در دو سال اخیر در شهرستان گرمه، افزود: تخصیص ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات دیگر در قالب تفاهم نامه های مختلف با بانک های کشوری برای ایجاد زیرساخت با هدف جذب سرمایه گذار مصوبه سفر امروز خواهد بود.
شجاعی با تاکید بر تکمیل و بهره برداری از محور بجنورد_سنخواست_میامی برای تحول استان به ویژه شهرستان گرمه، تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه ای سه جانبه فی ما بین استانداری، وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا(س) این پروژه نیمه تمام با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا چند روز آینده به قرارگاه خاتم واگذار خواهد شد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی کم آبی را مانعی برای توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: با مطالبه گری و همراهی اجزای حاکمیت در استان به دنبال احقاق سهم استان در طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور هستیم.
محمدعلی شجاعی پس از استماع مشکلات و مطالبات مردمی در خصوص گلایه مردمی مبنی بر عدم استقرار ادارات دولتی در شهرستان گرمه، افزود: لیست سازمان های استانی که در شهرستان گرمه ساختمان و اداره ندارند به ترتیب اولویت نیاز مردمی جمع بندی و برای حل آن برنامه زمان بندی ارائه شود.
وی گفت: اخذ زمین برای ساخت، فعالیت در املاک استیجاری و اعطای اختیار تام به نمایندگان ادارات برای حل مشکلات سازمان ها و ادارات دولتی در شهرستان گرمه در دستور کار باشد.
شجاعی در خصوص تعیین مرز سیاسی دو شهرستان گرمه و جاجرم دستور داد: گروهی از حوزه معاونت عمرانی استانداری برای تعیین مرز خدمات شهری این شهرستان ها در گرمه مستقر شوند و این موضوع را تعیین تکلیف می کنند.
شجاعی با اعلام این خبر که ۱۳ هکتار زمین به اراضی شهر گرمه با قابلیت ساخت و ساز اضافه می شود، افزود: ویلاسازی در شهرستان گرمه رونق می گیرد.
استاندار خراسان شمالی پس از بررسی مشکلات مدیریت شهری شهرستان گرمه گفت: از پروژه های عام المنفعه شهرداری ها با تاثیر مثبت بر زیبایی شهرها حمایت می کنیم.
محمدعلی شجاعی افزود: نبود فاضلاب شهری از ضعف های زیرساختی استان است که طی مکاتبه ای این مشکل به وزیر نیرو اعلام شد و با مشارکت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم ردیف اعتباری برای ایجاد فاضلاب شهری در شهرهای استان پیش بینی شود.
برگزاری کمیسیون رفع تداخلات املاک استان در شهرستان گرمه با اولویت حل مشکلات این شهرستان در هفته آینده، راه اندازی مرکز درمانی ۱۶ساعته تا یک هفته آینده، ایجاد پارک تخصصی بانوان در شهر گرمه تا پایان خرداد ماه سال آینده از دیگر تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح