عراقچی: شرط از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌های آمریکاست


عراقچی: شرط از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌های آمریکاست

تهران – ایرنا- سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران چهارشنبه شب بار دیگر تاکید کرد: شرط ما برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، رفع ملموس تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش ایرنا، عراقچی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المسیره یمن افزود: پایبندی به توافق هسته‌ای به این معناست که نه یک کلمه از این توافق کم و نه یک کلمه به آن اضافه شود؛ این مساله کاملا واضح و روشن است.

عراقچی درخصوص بحران یمن تصریح کرد: ما از آغاز تجاوز ائتلاف عربی طرح ابتکاری بحران در یمن را مطرح کردیم و ما همواره آماده کمک به هر گفت وگویی هستیم که به درد و رنج ملت یمن و این جنگ ظالمانه پایان دهد.

خروج جنجال برانگیز و یکجانبه دولت ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از توافق هسته ای ایران موسوم به "برجام"، در ۲ سال گذشته برای کاخ سفید دست آوردی نداشت و در نهایت دولت جدید امریکا تصمیم به عقب نشینی از این اقدام یکجانبه گرفت.

دولت بایدن ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ بطور رسمی ادعای دولت پیشین کشورش را مبنی بر اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران پس گرفت؛ اقدامی که به عنوان نخستین گام واشنگتن در مسیر بازگشت به برجام، یک حرکت تشریفاتی لازم اما ناکافی به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی