جامعه با الگوگرفتن از اخلاق پیامبر در مسیر هدایت قرار می‌گیرد


جامعه با الگوگرفتن از اخلاق پیامبر در مسیر هدایت قرار می‌گیرد

اصفهان- ایرنا- استاد گروه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان گفت: الگو گرفتن از اخلاق و منش حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام جامعه را در مسیر هدایت، وحدت، محبت و عشق به انسان‌ها قرار می‌دهد.

اصغر منتظرالقائم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت عید مبعث پیامبر رحمت افزود: جامعه بشری در عصر حاضر از مسیر هدایت الهی و حیات طیبه دور افتاده و گرفتار مسائل و زشتی هایی مانند فساد اخلاقی و بت پرستی شده است بنابراین بازگشت به اخلاق محمدی و الگو قرار دادن رفتار و کردار پیامبر اسلام ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید با الگو قرار دادن اخلاق پیامبر در مسیر وحدت، صمیمیت و محبت به همدیگر حرکت کنند، اظهار داشت: توجه به قشر جوان در این میان از اهمیت بسیاری برخوردارست و ما نباید منتظر بمانیم تا آنها به سراغمان بیایند بلکه مانند حضرت محمد (ص) برای هدایت و محبت به آنها پیشقدم شویم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حضرت محمد (ص) با وجود همه مشکلات و جهالت عصر خود و رنج و آزارهایی که متحمل می شد توانست با کمک جوانان به تبلیغ اسلام بپردازد که مهمترین موضوع در این زمینه اخلاق و رفتار او در این راه بود.

منتظرالقائم با تاکید بر اینکه جامعه بشری امروز، تشنه اخلاق، محبت، دوست داشتن انسان ها و عشق به خداست، اضافه کرد: پیامبر اسلام مانند یک طبیب سیار به سراغ افراد جاهل می رفت و آنها را با اخلاق و گفتار نیک، هدایت و از ذلالت، رها می کرد و ما نیز امروز باید همین روش و منش را در پیش بگیریم.

این استاد تاریخ با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) در روز مبعث در جامعه ای که از مسیر اصلی خود و پرستش خدای یکتا منحرف شده و گرفتار جهالت شده بود، برانگیخته شد، گفت: در آن روزگار مردم به پست ترین جایگاه خود تنزل کرده بودند و حتی فرزندانشان را زنده به گور می کردند و در چنین دورانی، پیامبر اسلام مبعوث شد تا جامعه را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام در ۱۳ سال بعثت و ۱۰ سال هجرت توانست جامعه را دگرگون و به توحید و اخلاق اسلامی هدایت کند، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) برای تکمیل اخلاق، ادب، توحید و خداپرستی برانگیخته شد و با ایجاد دولت اسلامی تمدن نوینی را ایجاد کرد.

منتظرالقائم تاکید کرد: پیامبر اسلام با اخلاق نیک توانست جامعه بشری و اعراب را در هدایت و در مسیر درست عبودیت، زندگی و حیات طیبه قرار دهد.

به گزارش ایرنا، حضرت محمد(ص) در بیست و هفتم رجب از طرف پروردگار رسالتی سنگین را برای هدایت مردم بر عهده گرفتند و به عنوان آخرین فرستاده حق انتخاب شدند تا مسیر مستقیم و درست را به جهانیان نشان دهند.
اینک پس از گذر سده ها از آغاز بعثت حضرت محمد(ص) مسلمانان این روز را به عنوان یکی از عیدهای بزرگ جهان اسلام گرامی می دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان