مرکز تولید و تکثیر دام اصلاح شده دینور کرمانشاه افتتاح شد 


مرکز تولید و تکثیر دام اصلاح شده دینور کرمانشاه افتتاح شد 

مرکز تولید و تکثیر دام اصلاح شده دینور کرمانشاه امروز (21 اسفند)، همزمان با افتتاح طرح های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

محمدرضا اسکندری مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر در مراسم افتتاحیه این مرکز اظهار کرد: در حال حاضر که کشور مورد هجوم تحریم های ظالمانه قرار دارد، با توسعه اقتصاد دانش بنیان می توانیم تا سه برابر نیاز کشور انواع محصولات غذایی و کشاورزی تولید کنیم.

اسکندری اضافه کرد: سازمان اقتصادی کوثر با رویکرد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر طرح های دانش بنیان می تواند در شرایط تحریم کشور را از واردکننده به صادرکننده محصولات مختلف تبدیل کند که در این راستا اقدام به تدوین و اجرای طرح ملی نجات امنیت غذایی کشور شده که این طرح در بخش تحقیق و توسعه با تکیه بر توان نیروهای انقلابی و جهادی سازمان اقتصادی کوثر که غالبا یادگاران و فرزندان شهدا هستند، اجرایی شده است.

اسکندری گفت: تاکنون تنها چهار کشور دنیا در راس هرم زنجیره تولید مرغ لاین دنیا قرار داشته اند که اخیرا هم اقدامات تحریمی خطرناکی برای تحریم واردات به کشور ما از سوی این کشورها در دست اجرا است که خوشبختانه در این شرایط توانسته ایم با تکیه بر توان فرزندان ایران اسلامی در سازمان اقتصادی کوثر به جمع پنج کشور برتر تکنولوژی زنجیره کامل مرغ لاین با بانک ژنی بومی و مستقل بپیوندیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه با بیان اینکه امروز ۱۸ پروژه در یازده استان کشور و از جمله آنها مرکز تولید و تکثیر دام اصلاح شده دینور در استان کرمانشاه با فرمان رئیس جمهوری افتتاح شد، گفت: این پروژه ها در مجموع فرصت اشتغالزایی برای ۳۶۰۰ نفر را فراهم کرده و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از آنها هزینه شده است.

هدایت حاتمی معاون استانداری کرمانشاه هم پیش از این در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مرکزتولید و تکثیر دام اصلاح شده دینور توسط سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید در زمینی ۴۲ هکتاری احداث شده و ظرفیت آن ۱۸ هزار راس دام است که امروز فاز اول آن با ظرفیت پنج هزار راس افتتاح شد و بهار سال آینده نیز پنج هزار راس دیگر به ظرفیت آن افزوده خواهد شد و تا پایان سال آینده تولیدات این مرکز به ۱۸ هزار راس خواهد رسید.

حاتمی اضافه کرد: برای ایجاد این مجموعه تاکنون ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۱۵ میلیارد آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده و تا ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی اشتغالزایی این مجموعه را در فاز اول ۴۰ نفر اعلام کرد که در فازهای بعدی تا ۱۶۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت و نقش این مجموعه در بهبود و افزایش تولیدات دامی استان، گفت: در این مرکز متخصصین حوزه دام روی اصلاح نژاد، چندقلو زایی، افزایش تولید شیر و... کار می‌کنند که از این حیث اهمیت دارد.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: در این مجموعه سالانه ۵۰۰ تن گوشت و روزانه پنج تن شیر تولید می‌شود و شیر تولیدی در کارخانه لبنی که در خود مجموعه قرار دارد، به محصولات لبنی تبدیل خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه این مجموعه‌ها به نوعی راهبر توسعه تولید دام در استان خواهند شد، گفت: در این مجموعه سالانه ۱۰ هزار راس دام مولد نر و ماده تولید و در اختیار علاقمندان به کار در حوزه دامپروری قرار می‌گیرد. ما هم حمایت تسهیلاتی از این افراد خواهیم داشت و از این طریق به معیشت خانوارهای روستایی هم کمک خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه