معارف و فرهنگ رضوی باید در جامعه امتداد و عینیت پیدا کند


معارف و فرهنگ رضوی باید در جامعه امتداد و عینیت پیدا کند

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید کاری کنیم که معارف و علوم اهل بیت (ع) و فرهنگ و حکمت رضوی در جامعه امتداد و عینیت پیدا کند.

حجت‌الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در مراسم پایانی نخستین همایش ملی امام رضا (ع) و علوم روز در مشهد افزود: امروزه بیشتر مردم را به سوی مناسک و مراسم گرایش داده ایم که اقدام مطلوبی است اما برای امتداد فرهنگ اهل بیت (ع) و حکمت رضوی کافی نیست.

وی ادامه داد: باید جستجو کرد چرا مراسم عاشورا و ماه رمضان و امثال آن از سوی مردم به خوبی برگزار می‌شود اما پس از پایان این زمانها و برنامه‌ها در اخلاق و سلوک مردم تغییر شایسته و بایسته رخ نمی‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه کارهای علمی مانند برگزاری این همایش باید به صورت عملی در جامعه امتداد یابد، گفت: سبک زندگی امروز ما در تربیت فرزند، بازار، رفتار مدیران، ادارات و دانشگاهها نشانی از حکمت و آموزه های توصیه شده ندارد لذا باید معارف انسان ساز را در جامعه امتداد و گسترش دهیم.

وی افزود: باید اقدام موثری در زمینه نمایان شدن حکمت رضوی و اهل بیت (ع) در جامعه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه معجزه حضرت رسول اکرم (ص) با قلم و دانش آغاز شد ادامه داد: بنابراین مسلمانان باید سرآمد جامعه بشری از نظر دانش و علم و معرفت باشند کما اینکه در دوره ای چنین بوده اند.

وی گفت: روزی که اسمی از کشورهای متمدن امروز و رشد و توسعه دانش و علم آنها نبود، مسلمانان سرآمد علم روز دنیا بودند که باید به این جایگاه بازگردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !