628 تن مرغ گرم برای ایجاد ثبات بازار بین مراکز عرضه در قزوین توزیع شد


628 تن مرغ گرم برای ایجاد ثبات بازار بین مراکز عرضه در قزوین توزیع شد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هفته جاری با توزیع 628 تن مرغ گرم بین مراکز عرضه مرغ این استان، ثبات به بازار قزوین بازگشت.

به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: در راستای ایجاد ثبات در بازار مرغ، با همکاری واحدهای مرغداری و جلوگیری از خروج مرغ تولیدی قبل از تامین نیاز بازار استان و در نتیجه افزایش قابل ملاحظه عرضه، شاهد بازگشت ثبات به بازار مرغ قزوین هستیم.
وی با اشاره به اینکه نیاز بازار مرغ استان قزوین در شرایط عادی بین ۵۰ تا ۷۰ تن مرغ در روز است، افزود: خوشبختانه امروز پنجشنبه با توزیع بیش از ۱۴۶ تن مرغ بین مراکز عرضه مرغ استان، رکورد جدیدی در این زمینه ثبت شد و قطعا با این روند توزیع، نیاز همه شهروندان به گوشت مرغ در سطح استان تامین خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به رشد تولید مرغ در واحدهای مرغداری استان ‏اظهار داشت: استان قزوین دارای ۴۴۰ واحد دارای پروانه مرغداری گوشتی است ‎و سالانه بیش از ۶۳ هزار تن ‏مرغ در این واحدها تولید می‌شود که نیمی از این میزان مازاد مصرف مردم استان بوده و به دیگر استان ‏ها بویژه استان البرز و تهران عرضه می‌شود‎.
وی اضافه کرد: افزایش تولید مرغ در استان در شرایطی رقم خورده که امسال به دلایل مختلف با افزایش هزینه‌های تولید روبرو شدیم اما با برنامه‌ریزی مناسب سازمان جهاد کشاورزی ‏و تلاش و همکاری حداکثری واحدهای مرغداری بجای کاهش، شاهد رشد تولید در مرغداری‌های استان هستیم.‏

وی با اشاره به اینکه رسیدن به ثبات در بازار مرغ حاصل تلاش و همکاری همه جانبه مرغداران، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اداره کل دامپزشکی و همچنین استانداری قزوین بوده است ابراز امیدواری کرد که با تداوم ‏نظارت‌ها، مردم استان قزوین هیچگونه نگرانی در خصوص تامین مرغ خود نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان