برتری استقلال برابر پیکان در 45 دقیقه پرحاشیه


برتری استقلال برابر پیکان در 45 دقیقه پرحاشیه

تهران- ایرنا- نیمه نخست دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران با برتری 2 بر صفر آبی‌پوشان پایان یافت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز در ورزشگاه شهدای شهر قدس به قضاوت حمید حاج ملک برگزار شد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که تا پیش از این در تاریخ رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران دو مرتبه در برابر هم قرار گرفته بودند که در هر دو دیدار، استقلال پیروز میدان بوده است.

فرهاد مجیدی در این مسابقه، رشید مظاهری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفور، احمد موسوی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته و مهدی قایدی را در ترکیب استقلال قرار داد.

مهدی تارتار نیز در این دیدار، علیرضا رضایی، نادر محمدی، ابراهیم صادقی، حسین پورامینی، آرمان قاسمی، امیر روستایی، محمد ستاری، سامان فلاح، مجید عیدی، رضا جبیره و اسماعیل بابایی را به میدان فرستاد.

بازیکنان استقلال بازی را بهتر از پیکان آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی مسابقه سعی کردند با ارسال توپ از جناحین، به گل دست یابند.

در دقیقه ۱۰ این مسابقه، امیر روستایی به دلیل خطا روی بازیکن استقلال در میانه‌های میدان، از حاج ملک کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۱۲ استقلالی‌ها که همچنان توپ و میدان را در اختیار داشتند، صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه شدند که وریا غفوری پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه دقیق توپ را راهی دروازه پیکان کرد که توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و در برگشت روی خط دروازه به شیخ دیاباته رسید. می‌رفت دروازه پیکان باز شود اما مجید عیدی با یک تکل، دیاباته را سرنگون شد که حاج ملک بابه صدا درآوردن سوت خود نقطه پنالتی را نشان داد.

حاج ملک ابتدا مجیدی عیدی را با کارت زرد مستقیم اخارج کرد اما بعد از مشورت با کمک خود، رنگ کارت را به زرد تغییر داد.

دیاباته نهایتاً و بعد از اعتراض‌های فراوان بازیکنان و کادرفنی پیکان به تصمیم داور، پشت ضربه پنالتی ایستاد و مانند همیشه با یک ضربه آرام اما دقیق علیرضا رضایی دروازه‌بان پیکان را فریب داد و نخستین گل استقلال را به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۰ مهدی تارتار که همچنان به تصمیم داور اعتراض داشت، یک کارت زرد از حمید حاج ملک دریافت کرد.

نادر محمدی که پرتاب‌های اوت او در فصل جاری بسیاری از تیم‌ها را دچار دردسر کرده، در دقیقه ۲۰ اوت بلندی را روی دروازه استقلال فرستاد اما ضربه سر بازیکن پیکان با فاصله بسیار از روی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۴ محمد دانشگر تقریبا روی خط ۱۸ قدم استقلال روی آرمان قاسمی بازیکن پیکان خطا کرد که داور به مدافع استقلال کارت زرد نشان داد. اسماعیل بابایی برای زدن این ضربه ایستگاهی پشت توپ قرار گرفت که شوت او با دیواره دفاعی آبی‌پوشان برخورد کرد و ثمری برای شاگردان تارتار نداشت.

در دقیقه ۳۸ بازیکنان استقلال در میانه‌های میدان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که مسعود ریگی به جای ارسال بلند توپ روی دروازه، توپ را به محمد نادری در سمت چپ زمین پیکان پاس داد و ارسال دقیق نادری روی تیرک دوم دروازه پیکان به دانشگر رسید که مدافع پیش تاخته استقلال با یک بغل پای دقیق گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند.

در دقیقه ۴۰ نادر محمدی بار دیگر توپ را که به اوت رفته بود، با یک پرتاب بلند روی دروازه استقلال ارسال کرد که ضربه سر سامان فلاح با اختلاف زیادی از روی دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۳ محمد نادری یک تنه به محوطه جریمه پیکان نفوذ کرد که داخل محوطه جریمه سرنگون شد اما حاج ملک اینبار اعتقادی به پنالتی نداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در