دستگاه‌های مدیریت بحران تهران آماده باشند


دستگاه‌های مدیریت بحران تهران آماده باشند

مدیرکل هواشناسی استان تهران از تقویت سامانه بارشی از روز جمعه خبر داد و گفت: توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری و صعود به ارتفاعات پرهیز کرده و دستگاه‌های مدیریت بحران تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

به گزارش مشرق، مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران تا صبح شنبه با فعالیت سامانه بارشی، آسمان ابری در بعضی ساعات مه رقیق، بارش باران و در ارتفاعات مه غلیظ، بارش برف و باران و گاهی کولاک مورد انتظار است.

وی با اشاره به تقویت سامانه بارشی در روز جمعه و رخداد مه و کاهش دید افقی و وزش باد شدید در ادامه گفت: از جمعه به‌ ویژه عصر تا شنبه صبح شدت بارش افزایش خواهد یافت که در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و گاهی بارش برف به ویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی شده و احتمال تگرگ و سقوط بهمن نیز وجو دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه کاهش ۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس از عصر جمعه تا صبح یکشنبه و یخبندان در نواحی شمالی مورد انتظار است، ابراز کرد: روز شنبه در بعضی ساعات وزش باد شدید و در ارتفاعات احتمال کولاک برف و سقوط بهمن در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

جلالی در ادامه هشدار داد: طی این مدت، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد شهری به ویژه‌ جاده‌های کوهستانی، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها و تغییر یا لغو پروازها وجود دارد و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری، اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، برنامه‌های کوهنوردی، و صعود به ارتفاعات پرهیز کرده و دستگاه‌های مدیریت بحران تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان کمی تا نیمه ابری خواهد بود و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد