250 میلیارد تومان برای فاز دوم گلخانه مدرن هلیلان هزینه می شود


250 میلیارد تومان برای فاز دوم گلخانه مدرن هلیلان هزینه می شود

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر گفت: 250 میلیارد تومان برای افتتاح فاز دوم گلخانه هلیلان هزینه می شود که در صورت تامین زیرساخت ها در مرداد ماه 1400 به بهره برداری می رسد.

صاحب میرپناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افتتاح فاز اول گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان توسط رییس جمهوری، اظهار داشت: افتتاح فاز دوم این مجتمع گلخانه ای برای ۱۰۰ نفر دیگر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند و تعداد افراد شاعل در این مجموعه از ۱۵۰ به ۲۵۰ نفر افزایش می یابد.

وی یادآور شد: افراد شاغل طبق قوانین کار علاوه بر حقوق ثابت دارای بیمه و مزایا هستند و نیروهایی دارای تخصص خاص از حقوق و مزایای بیشتری نیز بهره مندخواهند شد.

مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر تنها عامل و مهم ترین مانع زیرساختی برای بهره برداری در زمانبندی مقرر شده فاز دوم این طرح را تامین برق این مجموعه عظیم دانست و گفت: چنانچه با کمک مجموعه دستگاه های اجرایی در اسرع وقت برق این طرح تامین شود می توان فاز دوم را در زمان تعیین شده افتتاح کرد.

میزپناهی طرح گلخانه هیدروپونیک هلیلان را طرحی تمام هوشمند و جزو طرح های برتر کشاورزی در کشور توصیف کرد و گفت: این طرح بعنوان بزرگ ترین گلخانه غرب کشور و طرحی که کاملا بدست نیروی های بومی ایجاد شده در توسعه و رونق اقتصادی، ارز آوری برای کشور و ایجاد اشتغال منطقه بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات زیاد قبل از آغاز عملیات کشت در این مجموعه، بازار خارجی هدف برای عرضه محصولات این گلخانه مشخص شده که نشانگر افق روشن این طرح برای مردم هلیلان است.

مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر در خصوص عمده محصولات تولیدی این طرح گلخانه ای نیز افزود: فلفل دلمه رنگی، خیار و لیموی چهار فصل "لایم کوات" سه محصول کلیدی این گلخانه در فاز اول است که سالانه ۲۰۰ تن فلفل دلمه و ۴۰۰ تن خیار در هر هکتار برداشت می شود.

وی ادامه داد: مجتمع گلخانه ۷.۲ هکتاری مدرن هیدروپونیک هلیلان با محوریت کشت صیفی و انواع محصولات کشاورزی احداث شده است اما می توان در این مجموعه هر محصول دیگری که با آب و هوای منطقه سازگار باشد را تولید کرد.

به گفته میرپناهی برای افتتاح فاز اول این طرح حدود ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، طرح گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان استان ایلام روز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه از طریق ویدئوکنفرانس به دستور حضور رییس جمهوری و با حضور محمد نوذری استاندار ایلام افتتاح شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار ساخته شده و فضای مساحت گلخانه بهره برداری شده نیز پنج هکتار است که سالانه یک هزار و ۶۷۲ تن انواع محصولات گلخانه ای در آن تولید می شود.

طرح گلخانه هیدروپونیک هلیلان توسط هلدینگ کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید