17 روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند


17 روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: 17 روستای خراسان جنوبی با جمعیت هزار و 500 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مصطفی بهی، امروز جمعه ۲۲ اسفند به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در ادامه طرح‌های توسعه شبکه
ملی اطلاعات در روستاهای استان، اخیرا با راه اندازی شش سایت، ۱۷ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل و امکان استفاده اهالی این روستاها از خدمات الکترونیکی به خصوص اینترنت پرسرعت، آموزش و بانکداری الکترونیک فراهم شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه این اداره کل برای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات افزود: با اجرای این سایت‌ها در روستاهای گلگنج، کره و باراز شهرستان قائنات، رومه شهرستان نهبندان، چاه شهید اشرفی اصفهانی شهرستان سربیشه و زارگز شهرستان درمیان، ۱۷ روستا با جمعیتی حدود ۱۵۰۰ خانوار از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: اجرای این سایت‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و تلاش ما این است تا قبل از پایان دولت شاهد اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

بهی با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه همراه روستایی توسط این اداره کل، گفت: اخیرا با نصب یک سایت همراه در روستای افکشت، اهالی این روستا و روستای فریز با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ خانوار از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ با اجرای ۴۰ سایت جدید همراه، ۸۶ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!