حزب الله و رهبران مارونی لبنان بر تشکیل فوری دولت توانمند تاکید کردند


حزب الله و رهبران مارونی لبنان بر تشکیل فوری دولت توانمند تاکید کردند

تهران – ایرنا – جنبش حزب الله و رهبران مسیحیان مارونی لبنان طی نشست مشترکی بر لزوم تشکیل دولت قادر به حل و فصل بحران ها و احیای اقتصاد در تمامی زمینه ها در اسرع وقت تاکید کردند.

به گزارش امروز (جمعه) پایگاه خبری لبنانی "العهد"، کمیته دوجانبه گفت وگو میان حزب الله و پاتریارک مارونی نشست مشترکی برگزار کرد و طی آن اوضاع فاجعه بار لبنان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این نشست مشترک سراسقف "سمیر مظلوم" و "امیر حارس شهاب" به نمایندگی از سوی کلیسای مارونی های لبنان و "محمد سعید الخنساء" و "مصطفی الحاج علی" به نمایندگی از سوی حزب الله مشارکت داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست از سفر پاپ فرانسیس به عراق تقدیر و ستایش کرده و دیدار تاریخی وی با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف از این دیدار به عنوان یک پایه اساسی در روابط مثبت میان اسلام و مسیحیت نام بردند و اعلام کردند که مواضع پاپ و آیت الله سیستانی باعث تحکیم زندگی مسالمت آمیز مشترک میان ادیان و محترم شمردن حقوق بشر با هر گرایش دینی می شود.

از سوی دیگر موضوع اتخاذ موضع بی طرفی مثبت مطرح شده از سوی پاتریارک مارپطرس الراعی مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف شرکت کننده در این نشست به توافق رسیدند تا این گفت وگو را در نشست های بعدی ادامه دهند.

دور جدید اعتراضات به اوضاع وخیم اقتصادی در لبنان که در دوران نخست وزیری "سعد حریری" در مهرماه سال 1398 موجب کناره گیری وی شد، دوباره آغاز شده و مردم برخی شهرهای لبنان را به خیابان ها کشانده است.

در روزهای اخیر شماری از معترضان با آتش زدن لاستیک جاده «الغبیری» در منطقه «الضاحیه» در جنوب بیروت را مسدود کردند و شماری دیگر از آنان جاده «جسر الرینج» (پل حلقه) را بستند، همچنین برخی از معترضان ارتباط بزرگراه «النعمه» در جنوب پایتخت را قطع کردند.

در شهر طرابلس در شمال لبنان نیز، شماری از معترضان بزرگراه طرابلس به بیروت و در بلعبک در شرق لبنان هم خیابان اصلی و مرکزی شهر از سوی معترضان بسته شد.

در پی افزایش بی سابقه قیمت ارز در لبنان و رسیدن هر دلار به قیمت بی سابقه حدود ۱۰ هزار دینار در روز سه شنبه ۱۳ اسفند ماه مناطق گوناگون لبنان هر شب شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر