نشانه های ورزش افراطی چیست؟


نشانه های ورزش افراطی چیست؟

سلامت رکنا : ورزش بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که شما با شدت بسیار بالا، بدون استراحت دادن به بدن، به مدت طولانی تمرین کنید.

همه‌ ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث تولید هورمون آندورفین، کاهش استرس،‌ بالا بردن انرژی و در کل باعث ایجاد حس خوبی در ما می شود ولی اینجا موضوع بحث "ورزش بیش از اندازه" مطرح است؛

به گزارش رکنا ، هنگام انجام ورزش بیش از حد نرمال بدن قادر به ریکاوری نخواهد بود. به زبان ساده، عضله‌ای که در اثر تمرین دچار گرفتگی شده، دوباره به فشار می‌افتد و این روند روزها ادامه پیدا می‌کند و عضله‌ شما فرصتی برای ریکاوری و بازسازی خودش پیدا نمی‌کند.

با ورزش زیادی خودتان را خسته نکنید

معمولا این اتفاق باعث پیدایش نشانه‌هایی در فرد ورزشکار می شود مثل خستگی مفرط، کاهش توان بدن، تغییرات ناگهانی در خلق‌ و خو‌ و یا ایجاد اختلال در خواب. بعضی وقت‌ها نشانه‌های بیش تمرینی، حتی سیستم‌های بدن را هم تحت تاثیر خودش قرار می دهد.

تمرین بیش از حد ممکن است باعث ایجاد خستگی عضلانی مزمن شود. طبق شورای ورزش آمریکا (ACE)، عضلات و اندام های شما دچار احساس سنگینی می شوند و ضربان قلب مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت تا به حالت اول برگردد. این به آن معنی است که منابع انرژی بدن ( کربوهیدرات، پروتئین و چربی) تخلیه شده‌اند تا به حرکت شما کمک کنند و دیگر سوخت کافی برای تقویت عضلات باقی نخواهد ماند!

از دیگر نشانه‌های بیش تمرینی خواب‌ ناآرام است که بازسازی را برای بدن سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند. در خواب عمیق، بدن هورمون‌هایی را ترشح می‌کند که به ساخت عضلات کمک می‌کند. (هورمون رشد، HGH). همچنین در خواب، بدن خون‌رسانی بالاتری به عضلات برای بازسازی تار‌های عضلانی دارد.

کاهش سیستم ایمنی یکی از نشانه‌های بیش تمرینی است‌

پس شاید برایتان سوال پیش بیاید که چقدر بین تمرین‌ها باید به بدن استراحت بدهیم؟ خب مشخصا این از شخصی به شخص دیگر تغییر می‌کند. بعضی ورزشکاران روزی ۲ بار تمرین دارند و می‌توانند از پس این شدت از تمرین به راحتی بربیایند.

آنها در روز‌های متفاوت روی گروه‌های عضلانی متفاوت تمرکز می‌کنند و حتی در نوع تمرین خودشان تنوع ایجاد می‌کنند (قدرتی، هوازی) تا به بدنشان استراحت داده باشند. اکثر کسانی که دچار بیش تمرینی می‌شوند ورزشکاران تازه وارد (با تجربه یک سال) هستند و می خواهند با این کار خیلی سریع به نتیجه برسند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس