تفاهم‌نامه تعمیرات اساسی 31 رام قطار مترو تهران فردا امضا می‌شود


تفاهم‌نامه تعمیرات اساسی 31 رام قطار مترو تهران فردا امضا می‌شود

تهران_ ایرنا_ مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: تفاهمنامه اورهال 31 رام قطار از سوی سازمان برنامه و بودجه و شهرداری تهران فردا - شنبه - به امضا خواهد رسید.

علی امام روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: روز شنبه ۲۳ فروردین ماه ، تفاهم نامه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه و شهرداری تهران مبنی بر بازسازی کامل و تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار امضا خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با بهره مندی از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور به امضا خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهر تهران ادامه داد: همچنین قراداد تولید ۱۰۵ دستگاه واگن بین شرکت مترو و شرکت واگن سازی تهران نیز منعقد خواهد شد.

به گفته وی، این ۱۰۵ دستگاه قطار در قالب طرح تولید انبوه قطار ملی مترو است که نمونه نخست آن با سطح ۸۵ درصد داخلی سازی قطعات ، به سرانجام رسیده است .

امام خاطرنشان کرد: در مراسم روز شنبه هفته آینده همچنین دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو نیز تشریح خواهد شد .

وی درخصوص برگزاری مراسم رونمایی از قطار ملی نیز گفت: این مراسم قرار است روز پنجشنبه ۲۸ اسفندماه با حضور رییس جمهوری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران درباره علت تاخیر برگزاری این مراسم گفت: این مراسم با سه واگن قرار بود در دهه فجر انجام شود اما بدلایلی قرار شد اولین قطار ملی با هشت واگن انجام شود که قرار است این مراسم در هفته آینده برگزار شود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و ۱۳۲ ایستگاه فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط