قالیباف: کشور نیازمند معجزه اجتماعی مبتنی بر سنتهای الهی است


قالیباف: کشور نیازمند معجزه اجتماعی مبتنی بر سنتهای الهی است

مشهد-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت : امروز کشور برای حرکت، نیازمند معجزه‌ای اجتماعی مبتنی بر سنتهای الهی به ویژه در عرصه‎‌های داخلی است.

محمد باقر قالیباف روز جمعه در یادواره شهدای عملیاتهای خیبر و بدر در مشهد افزود: معجزه اجتماعی، معجزه‌ای است که همه مردم باید در آن نقش آفرینی کنند مانند معجزه اجتماعی انقلاب اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) برمبنای سنتهای الهی و با حضور جوانان آن را به وجود آورد.
وی با اشاره به جنگهای صدر اسلام اضافه کرد: بر اساس وقایع تاریخ اسلام باید بپذیریم سنتهای الهی تبدیل نمی‌شوند واگر این سنتها حاکم گردند در مدت کوتاه چند ماهه شکستها به موفقیت تبدیل خواهند شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در کشور عزیز اسلامی ما همه امکانات در دسترس است و اگر به درستی مدیریت کنیم و خداباور و مردم باور باشیم مطمئن باشیم مشکلات اقتصادی قابل حل است.

قالیباف افزود: موفقیت دفاع مقدس در این بود که فرماندهان در کنار رزمندگان درمیدان و خط مقدم بودند اما آیا مدیران اقتصادی امروز در میدان هستند؟ آیا ما مسوولان زیر آتش ناهنجاریهای اقتصادی در کنار مردم هستیم؟ برای دستیابی به موفقیت در عرصه اقتصادی نیز باید مانند دوران دفاع مقدس باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از اقشار مردم به واسطه گرانی ها به دنبال تهیه پای مرغ و پوست مرغ هستند حال آن که بر اساس آمار تا ۲۷ مهر ماه ۴.۲ میلیارد دلار در حوزه نهاده‌های دامی تخصیص داده شده است در نتیجه این اقدامات قیمت مرغ نباید از کیلویی ۱۲ هزار تومان بیشتر باشد بنا بر این مشکل، پول نیست بلکه ناکارآمدی مسوولان و عدم پیگیری برای رفع مشکلات است.

در رفع مشکلات مردم نگاه سیاسی نداریم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است مواضع ما از نظر سیاسی با دولت متفاوت باشد اما در حل مشکلات مردم هرگز نگاه سیاسی نداریم و هر کاری که بتوانیم در این زمینه انجام دهیم را وظیفه شرعی و اخلاقی خود می‌دانیم.

قالیباف افزود: باید بنیه اقتصادی کشور تقویت شود، هم باید رفع تحریم کنیم و در مسیر خنثی سازی اثر تحریمها قدم برداریم که معتقدیم خنثی سازی اثر تحریم ها مهم‌تر است چرا که در نهایت به رفع تحریم‌ها منجر می‌شود.

وی ادامه داد: انقلابی ماندن و انقلابی اداره کردن کار سخت و پرچالشی است و این ‌امری طبیعی و حقیقتی برای مومنان و مجاهدان راه حق است، این سنتی الهی است و بر این اساس است که گفته اند سختی ها و مشکلات صف بین مومنان و منافقان و کفار را از هم جدا می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی بر بی اعتمادی به آمریکا تاکید کرد و گفت: در حالی که امروز انقلاب اسلامی با عظمت ایستاده است هژمونی آمریکا در منطقه و حتی در درون آمریکا شکسته شده است و نامی از حزب بعث عراق و دیگر سلطه گران نیست اما نام امام و شهدا در منطقه طنین انداز است.

قالیباف افزود: به جای این که امروز، اسرائیل در مرزهای ما باشد اکنون رزمندگان ما در چند کیلومتری جولان و مرزهای اسرائیل هستند.

وی خطاب به جوانان ادامه داد: عزیزان بدانید "نابرده رنج گنج میسر نمی شود، مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد" امروز اگر می خواهیم بر مسایل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی پیروز شویم نیازمند فرهنگ شهدا و مجاهدتهای دوران دفاع مقدس هستیم فرهنگی که مبتنی بر سنتهای الهی و مردم باوری بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در روزهای اول جنگ بنی صدر فرماندهی را برعهده داشت و فرهنگی که در آن دوران بر جنگ حاکم شده بود مبتنی بر سنتهای الهی نبود، جبهه و جنگ و رزمنده ها بودند اما مردم حق حضور در جبهه را نداشتند چون بنی صدر باورش این بود که وقتی می خواهیم حمله کنیم باید سه برابر دشمن توان آفندی داشته باشیم که از نظر علوم نظامی درست بود و او در نهایت به دنبال زمان گرفتن بود.

قالیباف افزود: امروز در مدیریت و اقتصاد ما این تفکر حاکم است و به جای استفاده از ظرفیت جوانان و کاستن از اثرات تحریم‌ها تمنای از دشمن می‌کنیم .

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در این یادواره با تشکر از تشکلهای مردمی که اقدام به برپایی یادواره شهدای عملیاتهای بدر و خیبر کردند گفت:معتقدیم اگر همه امور، در همه عرصه ها به مردم سپرده شود خیر و برکت بیشتری دارد و برنامه های مربوط به تکریم شهدا نیز از این دست است.

سردار یعقوبعلی نظری افزود: تاکید داریم در استان پیشکسوتان دفاع مقدس سنگ بنای تشکلهای مردمی را بگذارند چنانکه همین برنامه امروز نیز با همت مجموعه ای با عنوان "شورای هماهنگی تشکلهای مردمی دفاع مقدس" شکل گرفته است .

وی اضافه کرد: امید است کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ با همت تشکلهای مردمی دفاع مقدس به خوبی برگزار شود و امیدواریم این اقدام با حمایتهای مختلف از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی همراه باشد.

در این مراسم رییس مجلس شورای اسلامی از چند تابلوی نقاشی با محوریت کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی رونمایی کرد.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۳۰۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس علاوه بر حدود ۱۸ هزار شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان در «کویته» پاکستان