برف وکولاک در خلخال شدت گرفت


برف وکولاک در خلخال شدت گرفت

اردبیل_ایرنا_ فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان گفت:بارش برف همراه با کولاک که از شب گذشته در راه های خلخال آغاز شده هم اکنون و بااضافه شدن سرعت باد شدت گرفته وبه مردم توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند .

سرهنگ نجات حمزه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت بارش برف و کولاک شدید در سطح اکثر راه ها برفی و لغزنده بوده و برای پیشگیری از هرگونه حوادث رانندگی جاده‌ای رعایت همه جوانب از سوی رانندگان ضرورت دارد .

وی اظهار کرد : به علت بارش برف همراه با کولاک و یخبندان جاده خلخال - اسالم بویژه گردنه سخت عبور الماس همراه داشتن زنجیرچرخ و رعایت کامل مقررات تردد برای رانندگان عبوری ضروری است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: برغم بارش برف در منطقه غیر از راه‌های خلخال به پونل ، ماسوله و ماسال سایر راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها با استفاده از زنجیرچرخ جریان دارد.

معروف خسروی اظهارکرد: کولاک در جاده ارتباطی خلخال - اسالم هم اکنون شدت گرفته و به علت سردی هوا و یخبندان سطح جاده استفاده از زنجیرچرخ برای عبور از گردنه الماس برای همه خودروهای عبوری لازم است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال هم گفت: بارش تا پایان روز شنبه ادامه داشته و کاهش قابل توجه دمای هوا و وقوع پدیده یخبندان در منطقه را شاهد خواهیم بود.

فرامرز فرض‌الله‌پور با بیان اینکه بیش از ۲۵ میلیمتر برف وباران در شهر خلخال باریده است افزود: دمای هوای فعلی هوای این شهر به ۵ درجه زیر صفر است که در مقایسه با زمان مشابه روز گذشته ۶ درجه سردتر شده است.

وی گفت: هم اکنون سرعت وزش باد به ۴۰ کیلومتر در ساعت رسیده وموجب شدت کولاک برف در سطح این شهر شده که میزان شدت باد در گرنه های این شهرستان بیش از هشت کیلومتر گزارش می شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی