چین: امیدواریم گفت‌وگوهای صریحی را با آمریکایی‌ها تجربه کنیم


چین: امیدواریم گفت‌وگوهای صریحی را با آمریکایی‌ها تجربه کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، پکن امیدوار است هفته آینده گفت‌وگوهای صریحی با آمریکایی‌ها صورت...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین روز جمعه درخصوص گفت‌وگوهای صریح با طرف آمریکایی در دیدارهای هفته آینده ابراز امیدواری کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت، مقامات این کشور در سفر به آمریکا مواضع پکن را به‌طور شفاف اعلام خواهند کرد.

سخنگوی دستگاه دپلماسی چین با اشاره به اینکه این اولین دیدار مقامات ارشد چین با همتایان جدید خود در آمریکا خواهد بود گفت: «امیدواریم دو طرف از طریق گفت‌وگو بتوانند بر همکاری‌ها تمرکز کرده، تفاوت‌های خود را مدیریت کنند و توسعه روابط سالم و باثبات میان چین و آمریکا را تقویت کنند».

لیجیان تأکید کرد مواضع چین در قبال مسائل مربوط به هنگ‌کنگ و استان سین‌کیانگ، بدون تغییر خواهد بود و از آمریکا درخواست کرد در امور داخلی چین دخالت نکند.

به گفته دو منبع آگاه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور هفته آینده با همتایان چینی خود در آلاسکا دیدار می‌کنند.

این خبر در حالی است که همزمان با تشدید فشارهای دولت آمریکا علیه چین، واشنگتن خبر داده که وزرای دفاع و خارجه دولت جو بایدن قرار است به ژاپن، کره جنوبی و هند سفر کنند.

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط