اعضای بدن یازدهمین ایثارگر استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد


اعضای بدن یازدهمین ایثارگر استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل- ایرنا- اعضای بدن نازنین‌زهرا بهرام‌پور تالشی کودک 2 ساله متولد تالش و ساکن اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، روز جمعه با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زنده یاد بهرام‌پور تالشی به دنبال افت هوشیاری و قطع تنفس، دچار خونریزی مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه اطفال بیمارستان بوعلی اردبیل بستری و تحت درمان قرار گرفته بود که دچار مرگ مغزی شد.

بنا به این گزارش، با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و با رضایت خانواده وی، برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

مرحوم نازنین‌زهرا بهرام‌پور تالشی یازدهمین ایثارگری به شمار می‌رود که در سال ۹۹ در استان اردبیل اعضای بدنش پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

اهدای عضو جان‌باختگان در این خانواده سابقه داشته و "نازنین‌زهرا" دومین فرزند این خانواده پنج نفره است که در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه اعضای بدن اون به نیازمندان اهدا می‌شود.

پیش از این "سبحان بهرام‌پور تالشی" دیگر عضو چهار ساله این خانواده نیز به دنبال آسپیراسیون جسم خارجی در سال ۹۵ با رضایت خانواده جانی دوباره به بیماران نیازمند بخشیده بود.

استان اردبیل در ۲ سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

طی ۱۰ ماه سال گذشته اعضای بدن ۲۲ نفر مرگ مغزی در استان اردبیل با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شده بود.

به علت پیشتازی استان در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس