مرغ‌های 2 کشتارگاه متخلف در پاکدشت به قیمت مصوب عرضه شد


مرغ‌های 2 کشتارگاه متخلف در پاکدشت به قیمت مصوب عرضه شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شناسایی 2 کشتارگاه متخلف اعلام کرد: بازرسان از این کشتارگاه‌ها 27 تن مرغ را که بدون درج قیمت برای عرضه خارج از شبکه بارگیری کرده بودند، کشف کرده و مرغ‌های کشف را با قیمت مصوب در بازار عرضه کردند.

حجت الله فضلعلی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی افزایش قیمت مرغ و لزوم توجه ویژه به بازار مصرف و نحوه تهیه و توزیع آن، نیروهای واحد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بطور مستمر از چهار کشتارگاه مستقر در پاکدشت بازرسی می‌کنند.


وی گفت: در جریان بازدید سرزده عوامل ۲ کشتارگاه که با سوء استفاده از تعطیلی ۲روزه، مرغ‌های کشتار شده را بدون درج قیمت در ماشین‌های یخچال‌دار بارگیری می‌کردند، شناسایی شدند.


فضلعلی افزود: در این بازرسی مقدار ۲۷ تن مرغ که بدون درج قیمت از این کشتارگاه در حال خارج شدن بود، کشف و به دلیل تخلف محرز عرضه خارج از شبکه به منظور سیر مراحل قانونی، پرونده متخلف به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.


وی ارزش مرغ‌های کشف شده را ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مرغ‌های کشف شده به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار عرضه شد.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف در سطح پاکدشت اظهارداشت: روزهای پایانی سال همواره با افزایش تقاضای خرید مردم همراه است و در این بین برخی سودجو از شرایط سوء استفاده می کنند.

وی گفت: نظارت دقیق و مستمر اداره صنعت، معدن و تجارت از میزان تخلف کاسته و بازار مصرف را با تعادل همراه می‌سازد.


فضلعلی بیان کرد: نیروهای بازرسی در زمان اجرای این طرح بر عملکرد عرضه کالاهای اساسی شامل مواد پروتئینی، مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، سردخانه‌ها و انبارها، میادین میوه و تره‌بار و در بخش خدماتی نیز بر فعالیت شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی، دفاتر فروش آنها، حمل ‌و نقل درون شهری و شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین شهری، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و واحدهای قالیشویی نظارت می‌کنند.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت از آمادگی این اداره برای دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری خبر داد و افزود: پس از تماس شهروندان با تلفن ۱۲۴، بازرسان مجری این طرح در اسرع وقت نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد