گوسفند دزدی با زور و کتک


گوسفند دزدی با زور و کتک

برخی سخنان که از همدستی چوپان‌ها با سارقان برای دستبرد به گوسفندان حکایت داشت، مورد رنجش خاطر چوپان‌هایی شده بودکه خود قربانی گرگ‌های گله شده و مورد کتک کاری‌های ناجوانمردانه قرار گرفته بودند.

گوسفند دزدی با زور و کتک

پلیس خراسان رضوی با پوشش مبدل در حاشیه کمربند سبز مشهد، باند سرقت معروف به «هاشم سیاه» را در حالی متلاشی کرد که آن‌ها با کتک کاری «چوپان ها»، گوسفندان را می‌ربودند و گوشت‌ها را می‌فروختند!

به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی احشام، در حاشیه کمربند سبز مشهد، بررسی‌های کارشناسی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره آغاز شد. تحقیقات میدانی نشان می‌داد چوپان‌های گله مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند و سارقان که دیگر به گرگ‌های گله معروف شده بودند، هر بار تعدادی از گوسفندان را به سرقت برده اند.

برخی سخنان که از همدستی چوپان‌ها با سارقان برای دستبرد به گوسفندان حکایت داشت، مورد رنجش خاطر چوپان‌هایی شده بودکه خود قربانی گرگ‌های گله شده و مورد کتک کاری‌های ناجوانمردانه قرار گرفته بودند.
به همین دلیل کارآگاهان با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) بررسی‌های تخصصی را با انجام یک سری فعالیت‌های اطلاعاتی ادامه دادند و به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد سارقان با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش، اقدام به سرقت‌های سریالی احشام می‌کنند، زیرا رد لاستیک‌های پژو روی خاک‌های منطقه وجود داشت و بازبینی دوربین‌های نظارتی نیز از مخدوش بودن پلاک پژوی نقره‌ای حکایت می‌کرد.
بنابر گزارش خراسان، در ادامه گروهی تخصصی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ «میش‌مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) پس از برگزاری جلسات تخصصی و بررسی همه جوانب سرقت‌های مذکور با حضور سرهنگ قنبری (رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی) به این نتیجه رسیدند که باید به طور پوششی وارد عمل شوند تا گرگ‌های گله را شناسایی کنند، زیرا چوپان‌ها دروغگو نبودند و ماجرای سرقت‌های سریالی برای پلیس مشخص شده بود.
این گونه بود که کارآگاهان در چند شاخه عملیاتی محیط جغرافیایی وقوع جرم را زیرنظر گرفتند.
برخی از کارآگاهان در پوشش مبدل روستایی و بعضی نیز در پوشش لباس‌های چوپانی به چرای گوسفندان پرداختند و به مدت سه روز در کمین سارقان نشستند تا این که بعد از گذشت سه روز از این ماجرا و در حالی که اهالی محل نیز به همپوشانی کارآگاهان ادامه می‌دادند، ناگهان خودروی پژوی نقره‌ای وارد منطقه شد.
در این هنگام، همه نیرو‌ها به حالت آماده باش درآمدند و بی سیم‌ها زیر لباس‌های مبدل به کار افتاد. در همین حال، دو نفر از پژو پیاده شدند و به طرف چوپان رفتند، اما قبل از آن که چوپان را غافلگیر کنند، ناباورانه لوله سلاح کلتی را دیدند که از میان لباس‌های چوپانی به سمت آن‌ها نشانه رفته بود.
آن‌ها با دیدن این وضعیت، قصد فرار داشتند، اما با چند فن دفاع شخصی مامور پلیس زمین گیر شدند. در همین حال، دیگر نیرو‌های پوششی نیز از راه رسیدند و آن‌ها را به محاصره درآوردند. در بازرسی از داخل پژو، دو قبضه قمه نیز کشف شد و سارقان در همان بازجویی‌های اولیه به ارتکاب هشت فقره زورگیری احشام اعتراف و اظهار کردند که گوسفندان سرقتی را در بولوار حُر مشهد سلاخی می‌کردند و گوشت آن‌ها را به فروش می‌رساندند.
در بازرسی از مخفیگاه «گرگ‌های گله» که یک حیاط قدیمی بود، ۱۰ راس دام زنده و ۲۲ عدد پوست گوسفند کشف شد که مورد شناسایی شاکیان قرار گرفت. بررسی‌های پلیس درحالی ادامه دارد که طبق اعترافات متهمان و با دستگیری مالخر مشخص شد که پلیس باند معروف به «هاشم سیاه» را متلاشی کرده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد سرقت‌های متعددی در منطقه مذکور انجام داده اند.
گوسفند دزدی با زور و کتک
منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید