کاهش 50 درصدی بارش‌ها در اردستان


کاهش 50 درصدی بارش‌ها در اردستان

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: در حال حاضر نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته کل شهرستان اردستان با پدیده وزش شدید باد درگیر بود و بیشترین سرعت باد ثبت شده در شهرستان اردستان به میزان ۲۵ متر بر ثانیه معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شامگاه گذشته در برخی از نقاط شهرستان شاهد بارش برف و باران بودیم که تا صبح امروز ادامه داشت، افزود: بیشترین بارش باران شهرستان نیز در روستاهای کچوسنگ، نیسیان و شهر اردستان ثبت شده است و برای امروز و فردا (یکشنبه -۲۳ اسفند) به طور میانگین افت دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی اردستان تصریح کرد: متأسفانه سامانه‌های بارشی که اخیراً وارد شهرستان شده همراه با باد شدید بوده که به همین دلیل بارش‌های مؤثری را برای منطقه در بر نداشته و بیشتر بارش‌ها به صورت لحظه‌ای ثبت شده است.

رمضانپور با اشاره به مشاهده نقشه‌های هواشناسی، گفت: برای پایان هفته جاری ورود سامانه‌ پیش بینی می شود که احتمال بارش‌های خفیف را دارد، اما پس از آن تا پایان تعطیلات نوروز سامانه‌ای وارد شهرستان نخواهد شد و بیشتر افزایش دما را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌های امسال تاکنون ۶۵ میلی‌متر ثبت شده است، افزود: در حال حاضر نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد و نسبت به دوره بلندمدت حدود ۲۳ درصد کاهش بارندگی در سطح شهرستان اردستان داشته‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی