اجرای طرح نخبه‌پروری کبدی خوزستان با حمایت مالی و تغییر نگاه مسئولان


اجرای طرح نخبه‌پروری کبدی خوزستان با حمایت مالی و تغییر نگاه مسئولان

رییس هیات کبدی خوزستان گفت: با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، کبدی خوزستان اکنون در کشور مطرح است و اگر از طرح نخبه‌پروری ما حمایت شود، قول می‌دهم در رده سنی نوجوانان و جوانان در کشور شاخص شویم و اولین لژیونرهای کبدی خوزستان را هم داشته باشیم اما باید از طرح ما از نظر مالی حمایت شود و نگاه مسئولان ورزش خوزستان به ورزش کبدی نیز تغییر کند.

کمال سعدی‌آل‌کثیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: سال ۹۹ در تمام تاریخ ورزش کبدی استان بهترین سال برای کبدی خوزستان بود زیرا در بحران‌های سیل و کرونا، میزبانی اردوی تیم‌های ملی ساحلی را به بهترین نحو ممکن که مورد پذیرش تمام کشور قرار گرفت، انجام دادیم. در اردوهای بانوان و آقایان در سال ۹۹ نیز ۱۲ بازیکن و یک مربی از استان به اردوهای تیم‌ملی دعوت شدند که برگزاری این اردوها در خوزستان کمک شایانی به ورزشکاران خوزستانی داشت.

رییس هیات کبدی خووستان با بیان اینکه با تلاش فراوان برای اولین بار توانستیم رشته کبدی را به عنوان درس دو واحدی به دروس دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کنیم، گفت: در این مدت وبینارهای آموزشی را با حضور بهترین اساتید دانشگاهی برگزار کردیم، ضمن اینکه اولین دوره آنلاین آموزشی نیز توسط هیات کبدی خوزستان برگزار شد. از نظر سخت افزاری هم تحول خوبی در کبدی استان ایجاد شد. در گذشته شرایط ناگواری را در بخش سخت افزاری در شهرستان‌ها شاهد بودم، به صورتی که تاتامی‌های یکی از شهرستان‌ها پاره و غیرقابل استفاده بودند اما روی همین تاتامی‌ها مسابقات برگزار و حتی آسیب‌هایی هم به ورزشکاران وارد می‌شد که من با دیدن چه وضعیتی عنوان کردم برای بهبود این شرایط پیگیری و تلاش خواهم کرد که خدا را شکر توانستیم ۲۰ تخته تاتامی تهیه و حتی به وضعیت خود سالن‌های کبدی نیز رسیدگی کنیم. در واقع از نظر سالن و تجهیزات به کبدی استان سر و سامان دادیم.

وی در خصوص پویا بودن این هیات در دوران کرونا و بهانه جویی نکردن از شرایط کرونایی، گفت: از زمانی که عهده‌دار ریاست هیات کبدی خوزستان شدم، دیدگاه‌های مثبت و منفی نسبت به من وجود داشت اما من از همان روز اول تلاشم را برای اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌های مدنظرم به کار گرفتم. پیش از من نیز این هیات، روسای مختلفی را به چشم دیده بود اما کارهای زیرساختی و آموزشی و میزبانی اردوهای تیم‌ملی را به شکل فعلی شاهد نبودیم. من از روزی که کارم را شروع کردم، مصمم بودم زیرا برای وقت تلف کردن و گذراندن وقت نیامده بودم. این هیات در گذشته دفتر کاری در شان این رشته و حتی اتوماسیون اداری نداشت که من به این وضعیت نیز رسیدگی کردم چرا که برای توسعه و پیشرفت کبدی خوزستان برنامه و هدف داشتیم.

سعدی‌آل‌کثیر بیان کرد: تمام تلاشم را برای رشته کبدی انجام داده‌ام و حتی اتفاقات خوبی که برای کبدی خوزستان رقم خورده است، برای برخی افراد غیرقابل باور است زیرا کارهای انجام شده در بخش سخت افزاری، قهرمانی و توسعه این رشته بسیار خوب بوده است و خود من از اقدامات انجام شده و نتایج آن راضی هستم. همچنین کار شاخصی که در کبدی استان انجام دادیم و به کار شاخص کشور هم تبدیل شد، حضور یک ماهه آقای مازندرانی سرمربی تیم‌ملی کبدی در خوزستان بود زیرا با حضور این مربی در استان علاوه بر کار در بخش استعدادیابی و ارتقای سطح بازیکنان، اقدامات تاثیرگذاری در به روز شدن دانش مربیان استان صورت گرفت تا بتوانیم عقب ماندگی فنی که سال‌های بسیاری خوزستان درگیر آن است را جبران کنیم.

وی عنوان کرد: با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، کبدی خوزستان اکنون در کشور مطرح است اما انتظار داریم که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز هیات کبدی خوزستان را ویژه نگاه کند. اگر از طرح نخبه‌پروری ما حمایت شود، قول می‌دهم در رده سنی نوجوانان و جوانان در کشور شاخص شویم و حتی اسکلت آینده تیم‌ملی با داشته‌های خوزستانی بسته شود. حتی قول می‌دهم اولین لژیونرهای کبدی خوزستان را هم داشته باشیم اما باید از طرح ما از نظر مالی حمایت شود و نگاه مسئولان ورزش خوزستان به ورزش کبدی نیز تغییر کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...