توزیع یک‌ میلیون و 600 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در کشور


توزیع یک‌ میلیون و 600 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در کشور

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع یک‌میلیون و 600 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در کشور خبر داد.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،«رضا معممی‌مقدم»،مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم توزیع تبرکات مهدوی از محل موقوفات که در امامزاده قاسم (ع) شهرستان بابل برگزار شد، با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: بنا به دلایل تاریخی استان مازندران، از لحاظ کمیت بقاع متبرکه و همچنین کمک‌های مومنانه همچون برگ زرینی در تاریخ تشیع می‌درخشد.

وی با بیان اینکه پیام مبعث پیام مهربانی است و حضرت محمد (ص) اساس بعثت خود را نهادینه کردن مکارم اخلاق عنوان کردند، افزود: در تفکر اسلام و شیعه، انسان کامل، انسانی اخلاق‌مدار است و اگر می‌خواهیم ببینیم که جامعه چقدر اسلامی است باید ببینیم که جامعه ما چقدر مهربان است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امروز می‌بینیم که چقدر مهربانی در جامعه زیاد شده است، خاطرنشان کرد: کمک‌های مومنانه در این مکان مقدس نشانه معجزه امامزاده قاسم است، امامزادگان زنده هستند و زنده بودن خود را نشان می‌دهند.

معممی‌مقدم ادامه داد: امامزادگان چند صد سال قبل در اقصی‌نقاط جغرافیای ایران به شهادت رسیدند اما هنوز کمک‌ها و امدادهایشان به کمک مردم می‌رسد.

وی افزود: اگر به یکدیگر کمک می‌کنیم انسان هستیم و اگر غم هم‌نوع نداریم از دایره مسلمانیت خارج شده‌ایم، در آموزه‌های اسلام آمده است که مردم عائله و خانواده خدا هستند، پس افرادی که در مجاورت ما بیمار هستند و یا گرسنه سر بر بالین بگذارد را همانند خانواده خود بدانیم و کمک خود را به آنان ارزانی داریم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، تهیه بسته‌ها با همکاری موقوفات را امری مهم دانست و افزود: توزیع این بسته‌ها امری مهم‌تر است که باید میان افراد واجدالشرایط توزیع شود، برخی افراد به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و توان رو زدن به دیگران را برای کمک ندارند، شناسایی این افراد بسیار مهم است.

معممی‌مقدم افزود: بقاع متبرکه در ایام کرونا تعطیل نبود و خدمات بقاع در زمان کرونا نسبت به سنوات گذشته ظهور و بروز بیشتری داشت، ما هشتگ "بقاع متبرکه تعطیل نیست" را راه‌اندازی کردیم و پیگیر ماجرا بودیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار سبد غذایی برای بهره‌مندان توزیع شده است، یادآور شد: دهمین مرحله این توزیع به نام تبرکات معنوی نامگذاری شد، چراکه اول و پایان سال ۱۴۰۰ ولادت امام زمان (عج) است و سال ۱۴۰۰ را سال مهدوی نامگذاری کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه جهت‌گیری اوقاف در سال ۱۴۰۰ را بحث تقویت کارکرد اجتماعی بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: به طور جدی پیگیر بسیج ظرفیت‌ها برای ایجاد یاورانی در این زمینه هستیم.

معممی‌مقدم خاطرنشان کرد: تاکنون از محل درآمد بقاع موقوفات مرتبط و مشارکت‌های مردمی ۴۵۰ میلیارد تومان برای حوزه کرونا از قبیل تهیه بسته های بهداشتی، غذایی، پزشکی، غذای گرم و ... هزینه کردیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...