کلاس‌های آموزشی آمادگی زایمان فیزیولوژیک در کردستان برگزار می‌شود


 کلاس‌های آموزشی آمادگی زایمان فیزیولوژیک در کردستان برگزار می‌شود

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین جهت آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک به علت شیوع کرونا در استان خبر داد.

مهدی ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: با توجه به شرایط همه گیری کووید ۱۹ و عدم امکان برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان به صورت حضوری جهت حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار در اکثر شهرستان‌های استان، واحد سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با همکاری واحد فناوری دانشگاه و مرکز بهداشت سنندج، از اسفند ماه سالجاری با استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی دانشگاه، در سراسر استان اقدام به برگزاری آنلاین مجموعه کلاس های آمادگی زایمان برای مادران باردار و همسران آن‌ها نموده است.

وی به اهداف برگزاری کلاس های آمادگی جهت زایمان فیزیولوژیک گریزی زد و گفت: افزایش آگاهی مادران در خصوص فرآیند لیبر و زایمان، آگاهی از روش های مناسب کاهش درد حین لیبر و زایمان را از جمله اهداف برگزاری این کلاس‌ها عنوان کرد.

به گفته مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، توانمند سازی مادران برای انتخاب روش زایمان ایمن و ترویج زایمان طبیعی با رویکرد علمی مبتنی بر شواهد در راستای افزایش نرخ باروری از دیگر اهداف است.

ذکایی جامعه هدف این برنامه مجازی را همه مادران باردار سراسر استان از هفته ۱۸تا ۲۰ بارداری و بالاتر نام برد.

وی با اشاره به زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین جهت آمادگی زایمان مادران باردار ادامه داد: روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان بیان کرد: متقاضیان جهت نحوه شرکت در کلاس‌ها و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها و ساکنین روستا به خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!