34  دانش آموز برتر المپیادهای علمی کشور در البرز تجلیل شدند


34  دانش آموز برتر المپیادهای علمی کشور در البرز تجلیل شدند

کرج - ایرنا- همزمان با آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای کشوری روز شنبه 34  دانش آموز برتر این المپیادهای علمی در استان البرز لوح سپاس و جایزه دریافت کردند.

جشنواره سراسری تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی در وزارت آموزش و پرورش با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دربستر شبکه شاد برگزار شد که در استان البرز نیز از مدال آوران المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ، ۹۸-۹۹ و رتبه های برتر جشنواره خوارزمی سال ۹۸-۹۹ با اهدا لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

در سال تحصیلی گذشته ۱۵ نفر و درسالجاری ۱۹ نفر از دانش آموزان استان با کسب مدال های طلا، نقره و برنز برای البرز افتخار آفرینی کردند.

دانش آموزان البرز در المپیاد علمی کشوری دانش آموزان در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، جغرافیا، رایانه ،علوم زمین، ادبی، تفکر و کارآفرینی، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، نجوم و اختر فیزیک برای استان مدال آوری کردند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: ماندگارشدن درجامعه کاربسیار سختی است که دانش آموزان مدال آوراین کارسخت را با شرکت در المپیادهای علمی تجربه می کنند.

رحمان درکی با اشاره به اینکه ارزش و جایگاه هر فردی بستگی به تلاش وی درجامعه دارد،اظهارداشت: دانش آموزان با نگاه خوب به زندگی می توانند وضعیت خوبی را در زندگی برای خود رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: المپیاد علمی دانش آموزی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: المپیاد علمی دانش‌آموزی هر سال از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح مدارس متوسطه دوم ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار می‌شود.

رحمانی یادآورشد: تلاش و پشتکار شبانه‌روزی، خستگی‌ناپذیری و حرص و ولع به دانستنِ هرچه ‌بیشتر را از عوامل موفقیت خود عنوان کرد.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز نیز هدف از برگزاری المپیاد علمی کشوری را ارتقای سطح علمی دانش آموزان،گسترش دانش و ارتقای سطح عمومی آموزش در حوزه متوسطه عمومی ذکر کرد.

ابوالفضل شاه بیگ افزود: اداره سمپاد البرز ریاست قطب ششم کشوری در راستای ایجاد امنیت فکری و بهداشت روانی دانش آموزان را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: از زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا تا کنون فیلم های آموزشی مختلفی برای دانش آموزان البرزی و حتی دانش آموزان کشور تولید و در بستر شبکه شاد اکران شده است.

وی بیان داشت: هر ساله دانش آموزان البرز در المپیاد های علمی و جشنواره ها موفق به کسب مدال های رنگارنگ می شوند.

استان البرز ۱۷ مدرسه سمپاد دارد که پنج هزار و ۸۶ دانش آموز درآن تحصیل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان