آیا پاپ فرانسیس، حامل پیام جو بایدن است؟


آیا پاپ فرانسیس، حامل پیام جو بایدن است؟

پاپ فرانسیس را هیپی‌ترین پاپ خوانده‌اند. از آن جهت که اولین پاپی است که همجنسگرایی را به رسمیت شناخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیا می‌توان باور کرد که پاپ فرانسیس ۸۶ ساله در دوران شیوع کرونا، نخستین سفر خود را به عراق رفته باشد تا از زادگاه حضرت ابراهیم بازدید کند؟ محتمل است که جو بایدن کاتولیک، پاپ را برای عادی سازی روابط عراق با اسرائیل، واسطه کرده باشد.

اشاره: سفر پاپ فرانسیس به عراق، توجهات فراوانی را برانگیخته است. این یادداشت از منظری تازه، این سفر را تحلیل کرده است.

******

پاپ فرانسیس، دویست و شصت و ششمین مقام پاپی است که در ایتالیا به قدرت رسیده. او متولد سال ۱۹۳۶ در بوینوس آیرس و دومین پاپ است که از خارج از اروپا انتخاب شده. هرچند که پدرش یک ایتالیایی بود که قبل از تولد وی، به آرژانتین مهاجرت کرد. حسن روحانی در بهمن ۱۳۹۴ در ضمن سفر به ایتالیا، با او دیدار کرده بود، چنانکه محمد خاتمی در سال ۱۳۷۸ به ملاقات ژان پل دوم رفت.

بعد از استعفای بی‌سابقۀ بندیکت شانزدهم، آقای خورخه برگولیو در ۱۳ مارس ۲۰۱۳ (۲۳ اسفند ۱۳۹۱) به قدرت رسید و به سبب علاقه به فرانسیس آسیزی (راهب و الهیدان قرن سیزدهم) لقب «فرانسیس» را برای خود برگزید. او را هیپی‌ترین پاپ خوانده‌اند. از آن جهت که اولین پاپی است که همجنسگرایی را به رسمیت شناخته است. عمده پیروان کلیسای کاتولیک، مسیحیان امریکای لاتین و کلیسای شرق (آشوری، گریگوری) هستند.

******

سفر پاپ فرانسیس به عراق، اولین سفر او در این یک سالۀ شیوع کرونا است. قاعدتاً باید موضوعات مهمی در جریان باشد. لذا این سفر را نمی‌توان یک رویداد بین الادیانی، بازدید از مکان تولد حضرت ابراهیم (ع) یا سخنرانی برای مسیحیان عراق قلمداد کرد.

یکی از نتایج مهم پروتستانتیسم، جدایی دین از سیاست بود. بعد از جنگ‌های سی سالۀ پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها (۱۶۴۸-۱۶۱۸ م.) که قریب هشت میلیون از دو طرف کشته شدند، این توافق به دست آمد که توافقی وجود ندارد. اغلب کشورهای اروپایی مانند انگلستان، آلمان و فرانسه به جنبش پروتستان ( به معنای اعتراض) پیوستند و خودشان را از سیطرۀ پاپ و کلیسای کاتولیک خارج کردند. ایتالیا نیز از سال ۱۹۳۰ میلادی، در همین مسیر گام برداشت و املاک واتیکان را که حدود نیمی از کشور را شامل می‌شد، مصادره کرد و قسمتی از پایتخت را برای حکومت پاپ باقی گذاشت؛ یک دولت‌شهر به مساحت ۵ر۱ کیلومتر مربع در شهر رم! یک کشور با هزار نفر سکنه، که سالانه پنج میلیون بازدید کننده دارد.

آیا پاپ فرانسیس، حامل پیام جو بایدن است؟

با اینکه عموم امریکایی‌ها، پروتستان هستند و مسیحیان کاتولیک و واتیکان همواره در فیلم‌های هالیوودی تمسخر می‌شوند اما همواره کلیسای کاتولیک با امریکا و اسرائیل، روابط حسنه داشته است. ژان پل دوم (پاپ اسبق)، با تمام رؤسای جمهور امریکا دیدار کرده بود. از جمله دیداری که در ۲۳ ژوئیه ۲۰۰۱ (دوم مرداد ۱۳۸۰) با جورج بوش داشت (اینجا). قریب دو ماه بعد از این ملاقات بود که پاپ به گرجستان سفر کرد تا ششصد و شصت و چندمین ورود مسیحیت به این کشور را جشن بگیرد. اما در پشت پرده، پاپ ۸۱ ساله حاوی پیام سرّی جورج بوش بود. او به مقامات گرجی هشدار داد که در زمان حملۀ امریکا به افغانستان از خود واکنش نشان ندهند!

۱۵ مهر ۱۳۸۰، امریکا به بهانۀ دستگیری اسامه بن‌لادن، به افغانستان حمله کرد. تمام افغانستان شخم زده شد اما ظاهراً تخم بن‌لادن را ملخ خورده بود. اوباما که با شعار «تغییر» و خروج از افغانستان به قدرت رسید، عملاً همان سیاست‌های جورج بوش را ادامه داد. بالاخره بعد از ده سال تعقیب و گریز و کشتن ده‌ها هزار افغانستانی، روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ اعلام شد که سربازان امریکایی، بن‌لادن را در پاکستان به قتل رسانده و جسدش را به دریا انداخته‌اند! از همان زمان تردیدهایی نسبت به این خبر در جریان بود، تا اینکه در ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ترامپ رسماً اعلام کرد که بن‌لادن زنده است!

و این، همان سیاست کثیفی است که پاپ‌های کاتولیک و سیاستمداران پروتستان‌، از صهیونیست‌ها آموخته‌ و اجرا می‌کنند. هم‌اکنون نیروهایی از ۲۸ کشور عضو مسیحی عضو ناتو، در افغانستان حضور دارند (اینجا و اینجا) و به درستی معلوم نیست که آنها در افغانستان به دنبال چه می‌گردند. آیا می‌توان باور کرد که پاپ، اجرا کنندۀ سخن حضرت عیسی باشد که به شاگردانش فرمود که هر کس به رخسارۀ راست تو طپانچه زند، دیگری را نیز به سوی او بگردان (انجیل متی ۵/ ۳۹).

در تاریخ ۲۳۰ سالۀ ایالات متحده، جان اف. کندی اولین رئیس جمهور کاتولیک بود که اسرائیلی‌ها سیاست‌هایش در ویتنام را تحمل ننموده، او را ترور کردند.[۱] بعد از کندی، جو بایدن به عنوان دومین رئیس جمهور کاتولیک، به حکومت رسید و در روز ادای سوگند، به کلیسا رفت تا بر اعتقادات خود تأکید کرده باشد. فقط ۲ کاتولیک، در میان ۴۶ رئیس جمهور امریکا!

آیا می‌توان باور کرد که پاپ فرانسیس ۸۶ ساله در دوران شیوع کرونا، نخستین سفر خود را به عراق رفته باشد تا از زادگاه حضرت ابراهیم در شهر اور (Ur) بازدید کند، یا یک مرجع تقلید را ملاقات کرده، برای مسیحیان اربیل سخنرانی نماید؟ کاتولیک بودن جو بایدن، حاکی از آن است که در پشت پرده، وقایع دیگری جریان دارد. ممکن است امریکایی‌ها از طریق پاپ برای ماندن خود در عراق، استمهال کرده باشند. یا اینکه جو بایدن، پاپ را برای عادی سازی روابط عراق با اسرائیل، واسطه کرده باشد.

در سال‌های اخیر که اسرائیل در سراشیبی افول افتاده، عادی سازی روابط کشورهای مسلمان با رژیم اشغالگر قدس از اهمیت ویژه‌ای برای آنها برخوردار است. در یک سال اخیر امریکایی‌ها با میانجی‌گری شخص جارد کوشنر داماد صهیونیست ترامپ، موفق شدند برخی کشورهای ناپایدار مانند مراکش، سودان، امارات و بحرین را به طور مخفیانه، به امضای قرارداد صلح با اسرائیل بکشانند. این قراردادها مخفیانه امضاء شد تا جلوی شورش مردم را بگیرند. کوشنر در صدد بود که روابط عربستان و قطر را نیز به طور رسمی، عادی اعلام کند. اما دولت ترامپ برچیده شد و او فرصت نیافت.

بعد از ایجاد النصره و داعش به قصد نسل‌کشی مسلمین و به راه انداختن جنگ‌های مذهبی ساختگی در میان مسلمانان، دولت مستعجل داعش به همت قاسم سلیمانی و یارانش، برچیده شد. حالا به نظر می‌رسد که امریکایی‌ها بعد از تحمل هفت هزار میلیارد دلار خسارت، شمشیر و ترور را کنار گذاشته، قصد کرده‌اند که با پنبه سر ببرند. لذا در اندیشۀ عادی کردن روابط عراق با صهیونیست‌ها هستند. به همین سبب است که از مهره‌های موجه‌تری مانند پاپ استفاده می‌برند.

اگر نخواهیم به پاپ سوء ظن داشته باشیم باید گفت آنچه برای مسیحیان مهم است، سلطۀ یهود است که جهان را به دوران آخر نزدیک می‌کند. آنها معتقدند که هر چه ظلم و فساد یهود بیشتر باشد، در ظهور و بازگشت حضرت عیسی تسریع خواهد شد. دقیقاً شبیه به همان سیاستی که انجمن موسوم به حجتیه در دوران پهلوی در ایران اجرا می‌کرد. این تشابه، البته تصادفی نیست. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این اندیشه را علمای صهیون رواج داده‌اند تا تمام ملت‌ها و ادیان، سلطۀ یهود را بپذیرند و آنها بتوانند مانند کنه به شکمبۀ گوسفند بچسبند و از خون آن بمکند، بلکه دو روز بیشتر در جهان زندگی کنند.

آنچه ظن ما را برای اهداف پشت پرده در سفر پاپ تقویت می‌کند این است که رحمان عامری، سفیر عراق در واتیکان اعلام کرده بود که در جریان دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی، قرار است سندی ناظر بر همبستگی و پیوند پیروان ادیان گوناگون امضا شود. اما دفتر آیت‌الله امضای هر گونه قرارداد در جریان این دیدار را تکذیب کرد (اینجا). برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که نام این توافق، «ابراهیم (ع)» است. یعنی به بهانۀ وحدت سه دین ابراهیمی، کشور جعلی اسرائیل به رسمیت شناخته شود. در حالیکه خداوندی که فلسطین را به مدت ۱۴۰۰ سال به قوم یهود به ودیعت داد، به سبب فسق و فجور این قوم و بعد از هشدارهای حضرت عیسی، آنها را از آن سرزمین اخراج کرد.

به هر حال، دیدار آیت الله سیستانی با پاپ، در پشت درهای بسته انجام شد. هرچند که بسیار بسیار بعید است که حضرت آیت الله فریب چنین وعده‌هایی را خورده و پیمانی را که کشور جعلی اسرائیل را به رسمیت بشناسد، امضاء کرده باشد. اما نباید از آخرین مهره‌های سیاستمداران امریکا غافل شد. آنها مانند غریق، به هر گیاهی دست می‌یازند. چنانکه خود سیاستمداران امریکایی نیز همچون مترسک‌هایی در دست یهود هستند.

** امیر اهوارکی

[۱]. در سال ۲۰۰۴، کتابی توسط مایکل کالینز پایپر در امریکا منتشر شد به نام داوری نهایی، حلقۀ گمشده در ماجرای قتل کندی (۲۰۰۴) که قتل جان اف. کندی را به موساد و رژیم صهیونیست منتسب می‌کند:

Michael Collins Piper, Final Judgment: The Missing Link in the JFK Assassination, ۲۰۰۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا