شهردار مشهد در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت: با کارگر نما‌ها برخورد شود


شهردار مشهد در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت: با کارگر نما‌ها برخورد شود

شهردار مشهد گفت: حال که ایست‌کار‌ها راه اندازی شده باید با کارگر نما‌ها برخورد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت گفت: در پروژه‌های اجتماعی مانند این طرح باید اجتماع محور عمل کنیم، رود پارک یا کوه پارک تماما پروژه‌های اجتماعی است. شهر ترمیمی نیز رویکرد اجتماعی دارد.


وی افزود: حال که ایست‌کار‌ها راه اندازی شده باید با کارگر نما‌ها برخورد شود. از آقای بهشتی دادستان و نیروی انتظامی درخواست برخورد دارم.قرارداد با فنی حرفه‌ای باعث می‌شود کارگران حرفه‌ای‌تری داشته باشیم.از همکارانم در حوزه خدمات شهری متشکرم.

همه دستگاه‌ها به طرح ایست‌کار بپیوندند

فرزاد بهشتی، جانشین معاون دادستان مشهد، نیز در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت گفت: امیدوارم این طرح موفق شود و جای خود را با کمک نهاد‌ها باز کند.اشتغال کارگران همیشه دغدغه بوده است، اما بعضی از کارگر نماها، چون بانک اطلاعاتی وجود نداشت همیشه سبب مشکل می‌شدند با اجرای این طرح این مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه از همه دستگاه‌ها می‌خواهم که پای کار بیایند، ادامه داد: اگر همه خدمات را در بستر ایست‌کار بگذاریم موفق می‌شویم. از مدیریت شهری برای اقداماتی که در این حوزه انجام داده، متشکرم.

طرح ساماندهی کارگران در مشهد، الگویی برای کشور است

اکبر شوکت، رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور، همچنین در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت گفت: یکی از آرزو‌های من حضور در چنین مراسمی بود، این طرح در استان‌های مختلف آغاز شد، اما متاسفانه درست اجرا نشد و میلیارد‌ها تومان پول به هدر رفت.

وی با بیان اینکه ۱۸ سال است در این پست هستم، اما تاکنون طرحی با این کیفیت ندیده بودم، افزود:شیوه اجرای این طرح می‌تواند الگویی برای کشور باشد و من از آن در تمام استان‌هایی که می‌روم یاد می‌کنم.از دادستانی و شورای شهر متشکرم.نتیجه اعتماد به شهردار جوان همین است.

ساماندهی کارگران در دستور کار شورا

شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: با تصویب شورا بودجه‌ای برای ساماندهی کارگران روزمزد مقرر شد.

به گفته وی، اعضای شورای شهر و مدیریت شهری با توجه به شرایط سخت طبقه کارگر به این طرح روی آورد تا هم کمکی برای این قشر باشد و هم چهره شهر را بهبود دهد.

افتتاح ۱۲ ایست‌کار برای ساماندهی کارگران ساختمانی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۱۲ ایست‌کار طراحی و مقرر شده است در این فضا‌ها جذب نیرو داشته باشیم همچنین در این جایگاه‌ها مصالح ساختمانی نیز اضافه خواهد شد.


مهدی یعقوبی در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت بیان کرد: یکی از مناظری که در سطح شهر شاهد آن نیز هستیم حضور افرادی به عنوان کارگر ساختمانی است که کرونا نیز آن را تشدید کرده است، افرادی که در سرما و گرما حضور دارند و در زمان توقف خودرو به سمت آن هجوم می‌برند موضوعی که نه در شان کارگران است و نه کارفرمایان از آن راضی هستند، شهرداری در سال گذشته به صورت مقطعی اقدام به اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی کرد و جایگاهی در ابتدای دلاوران برای این منظور احداث شد.


وی با تاکید بر اینکه چنین اقداماتی خارج از وظائف شهرداری است و برای موفقیت طرح باید سازمان‌های متولی و استانداری نیز پای کار بیایند، افزود: نتایج آسیب‌شناسی طرح در اواخر سال ارائه و تصمیم بر این شد تعداد ایستگاه‌ها را افزایش داده و خدمات را زیاد کنیم که در مرحله اول متکدیان را از کارگران تفکیک کرده و ۴ جایگاه با سازه موقت احداث کردیم و پس از آن طرح ثبت نام کارگران آغاز و برای آن‌ها کارت صادر شد.


یعقوبی با اشاره به تاکید شهردار بر استخدام روزمزد و تعریف پروژه ساده برای کارگرانی که صبح نتوانستند سر کار بروند بیان کرد: کارگران ابتدا به این جایگاه‌ها اعتماد نداشتند، اما با خدمات رایگان و بسته‌های معیشتی این اعتماد جلب و برای۶۵۰۰ کارگر کارت صادر شده است همچنین ۱۶۰۰ نفر از کمپ‌های ماده ۱۶ به ما معرفی شدند که آن‌ها نیز سر کار رفتند.


وی در ادامه گفت: امروز از سامانه جذب کارگر نیز رونمایی شده و شماره ۳۱۷۵ پاسخگوی سوالات در این خصوص است، کارگران از این طریق می‌توانند ثبت نام کرده و کاری برای آن‌ها فراهم شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...