ضرورت قرنطینه «سگزآباد» در استان قزوین


ضرورت قرنطینه «سگزآباد» در استان قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با تأکید بر ضرورت اعمال قرنطینه صددرصدی در «سگزآباد» تشریح کرد: کارگرانی که اهل سگزآباد هستند نیاز نیست در محل کارشان حاضر شوند.

منوچهر حبیبی در آخرین جلسه ستاد کرونای استان قزوین در سال ۹۹ که عصر شنبه ۲۳ اسفند در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت فعلی استان نسبتاً پایدار اما بسیار شکننده است و همه چیز به رفتار ما بستگی دارد.

بالاترین رعایت پروتکل‌ها در قزوین

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت استان قزوین با ۷۳ درصد بالاترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داد که از همراهی مردم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز دستورالعمل‌های هماهنگی و اصول کلی حاکم بر سفرهای نوروزی ابلاغ شده است و سیاست کلی ما عدم تشویق به سفر و تأکید بر عدم مسافرت در ایام نوروز بوده و برنامه‌ها در این دستورالعمل مشخص است تا شاهد سیر صعودی کرونا نباشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان بایستی دستورالعمل ابلاغی را مد نظر قرار دهند و امیدواریم برابر شرح وظایف دستگاه‌ها عمل شود البته برنامه‌های مقابله با کرونا در نوروز تشدید خواهد شد.

حبیبی عنوان کرد: در ضیاءآباد، سگزآباد و حیدریه موارد جدیدی از کرونای جهش یافته انگلیسی مشاهده شده است همچنین باید مقررات سخت‌تری در سگز آباد، حیدریه و ضیاءآباد انجام شود و فرمانداران و بخشداران به آن توجه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت اعمال قرنطینه صددرصدی در سگزآباد تشریح کرد: کارگرانی که اهل سگزآباد هستند نیاز نیست در محل کارشان حاضر شوند. اعضای ستاد کرونا نیز ممنوع‌السّفر خواهند بود و ستاد در ایام تعطیل نوروز فعال‌تر از گذشته خواهد بود و مسئولان نباید ستاد را به کشیک محول کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: فروردین ۱۴۰۰ روزهای سختی پیش‌رو داریم اما احتمالا با ورود و تولید واکسن در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

تنها در هتل‌ها، پذیرای میهمانان نوروزی خواهیم بود

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این ستاد در خصوص پذیرش مسافر گفت: آموزش‌وپرورش و کمپ‌ها میزبان میهمانان نوروزی نخواهند بود علاوه برآن برنامه نوروزگاه در سراسر استان تعطیل شده است و هیچ جشنواره و ازدحامی را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هتل‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات خواهند پرداخت و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سخنانشان اعلام کردند که نوروز ۱۴۰۰ به سفر نخواهند رفت هیچ برنامه تبلیغاتی برای سفر انجام نخواهیم داد و تنها موزه‌ها و بناهای تاریخی سرباز مانند دولتخانه صفوی و مسجد جامع برای بازدید گردشگران باز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: کلیپ‌هایی از آثار و بناهای تاریخی تهیه شده که در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد و به مانند نوروز ۹۹ حضور پر رنگی در فضای مجازی خواهیم داشت.

وی گفت: در فضاهای پربازدید مانند سعدالسلطنه، حمام قجر، امامزاده حسین(ع) و باراجین با رعایت پروتکل‌ها، بدون ازدحام جمعیت و بدون برنامه آیینی و جشنواره آماده ارائه خدمات به مسافران خواهیم بود.

خزائلی در پایان یادآور شد: تا زمانی که رنگ استان قزوین قرمز نشده باشد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی خواهیم بود و امیدواریم با مصوبات ستاد استانی کرونا برای کادر درمان زحمت ایجاد نکنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...