بیش 4 هزار عدد محترقه در دهگلان کشف شد


بیش 4 هزار عدد محترقه در دهگلان کشف شد

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی دهگلان گفت: ماموران این نیرو چهار هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

سرهنگ یوسف درویشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپو و جمع آوری مقادیر زیادی مواد محترقه در دهگلان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی ۲ نفر که در کار فروش و توزیع موادمحترقه غیرمجاز فعالیت می کردند شناسایی و دستگیر و از آنها بیش ازچهار هزار عدد موادمحترقه کشف شد.


فرمانده انتظامی دهگلان با اشاره به اینکه برای این ۲ نفرضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: اکنون شاهد کوچ فروشندگان مواد محترقه و منفجره از فضای حقیقی به فضای سایبر هستیم، این فروشندگان، کسانی هستند که فقط به دنبال کسب سود خود هستند.


سرهنگ درویشی به آمار صدمات و تلفات مرکز آتش نشانی و اورژانس در خصوص ساخت مواد محترقه در این ایام گفت: خانواده ها با توجه به آموزش ساخت مواد محترقه در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و اجازه ساخت این مواد را در خانه به فرزندان خود ندهند.


وی با بیان اینکه خانواده ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کنترل فرزندان خود در فضای مجازی دارند، افزود: از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت خودمراقبتی از طریق کاهش تردد شهروندان در معابرعمومی و دوری از تجمعات خانوادگی، پلیس از خانواده ها و هموطنان تقاضا می کند تا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه آخر سال از هر گونه تجمع و برگزاری مراسم دورهمی در قالب سنت چهارشنبه آخر سال پرهیز کنند.


سرهنگ درویشی با بیان اینکه نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست و در کنار و همراه مردم خواهدبود عنوان کرد پلیس باقاطعیت با کسانی که آرامش وآسایش مردم را به خطر بیاندازند برخورد خواهد کرد.

مردم کردستان هر سال آخرین چهارشنبه که به چهارشنبه سوری مشهور است، جشن می گیرند و سال گذشته حوادث چهارشنبه سوری در این استان ۵۱ مصدوم برجا گذاشته که ۱۰ تن از آنان در مراکز بیمارستانی بستری شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟