برنامه چین برای خنثی سازی کربن با ساخت 6.7 میلیون هکتار جنگل در یک سال


برنامه چین برای خنثی سازی کربن با ساخت 6.7 میلیون هکتار جنگل در یک سال

تهران- ایرنا- چین در راستای پیشبرد طرح کاهش کربن تا سال 2030، طی سال گذشته میلادی 6 میلیون و 770 هزار هکتار جنگل مصنوعی ایجاد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رادیو بین المللی چین، این کشور همچنین در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار هکتار اصلاح زمین های چمن داشته است.

این گزارش حاکی است در سال گذشته میلادی، چین همچنین به مقیاس ۲ میلیون و ۹۶ هزار هکتار نیز کار بیابان زدایی انجام داده ‌است. در سندی که چین امروز به همین مناسبت منتشر کرد آمده است که نتایج توسعه صنایع سبز و بهره مندی و فقرزدایی زیست محیطی چشمگیر است.

بر اساس این سند کل میزان تولید صنعت درختکاری چین ۷ تریلیون و ۵۵۰ میلیارد یوان و میزان صادرات و واردات محصولات جنگل نیز به ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این سند، همچنین در مجموع یک میلیون و ۱۰۲ هزار جنگلبان و محیط بان از جمعیت فقیر استخدام شده که به این ترتیب بیش از ۳ میلیون نفر از جمعیت فقیر را از فقر رهانده و درآمدشان را افزایش داده‌ است.

در این سند اشاره شده است که چین فعالانه در مدیریت زیست محیطی جهان شرکت می کند. حجم ذخیره کربن در پوشش گیاهی جنگلی چین ۹ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تن می باشد و به موقع به هدف افزایش مساحت جنگل و موجودی حجمی جنگل در سال ۲۰۲۰ میلادی رسیده است.

گزارش می افزاید: چین با تحقیقات و بررسی خود «برنامه اجرایی تحقق هدف موجودی حجمی جنگل سال ۲۰۳۰ میلادی» را نوشته است و با اجرای فعال کنوانسیون های بین المللی، همکاری های منطقه ای با «آسه آن»، اروپای مرکزی و شرقی، آسیای شمال شرقی و سازمان همکاری شانگهای را تقویت می بخشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی