برف‌روبی بیش از 10 هزار کیلومتر-باند در استان تهران


برف‌روبی بیش از 10 هزار کیلومتر-باند در استان تهران

تهران- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد: عوامل راهداری در چندین نوبت و در مجموع بیش از 10 هزار کیلومتر-باند از مسیرهای درگیر برف استان را برف‌روبی کردند.

عادل مصدقی روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با نفود سامانه بارشی در استان تهران که از روز جمعه و شنبه هفته جاری با شدت بیشتری دنبال شد میانگین بارش برف و کولاک ۱۸ ساعت، میانگین بارش باران ۱۶ ساعت و همچنین میانگین بارش تگرگ ۲ ساعت در استان ثبت شد که ۴۲۳ نیروی راهداری از همان ساعات اولیه با ۲۷۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عملیات برای مسدود نشدن راه ها را آغاز کردند.

وی افزود: عملیات شن و نمک پاشی و همچنین برف روبی عوامل راهداری از روز جمعه تا ساعات بامداد امروز ادامه داشت که در این مدت ۵ هزار و ۳۳۱ تن شن و نمک در مسیرهای درگیر برف استان تهران پاشیده شد.

معاون راهداری استان تهران ادامه داد: همچنین در این مدت عوامل راهداری در چند نوبت و در مجموع به میزان ۱۰ هزار و ۸۵۰ کیلومتر-باند از مسیرهای درگیر برف را برف روبی و ایمن سازی کردند ، این درحالی است که استان تهران حدود سه هزار کیلومتر مسیر دارد که عوامل راهداری بدلیل بارش برف و کولاک سنگین مجبور شدند چندین محور بارها برف روبی و ایمن سازی کنند.

به گفته وی، عوامل راهداری همچنین ۶۵۰ خودرو گرفتار در مناطق درگیر برف را کمک رسانی کردند.

مصدقی تاکید کرد: در پی نفوذ منحصر به فرد سامانه بارشی با سرعت بالا در عین سردی و بارش برف و باران شدید که موجب در راه ماندن ماشین ها و سختی کار ماشین آلات راهداری و راهداران در سطح استان تهران شد با تمهیدات و برنامه ریزی های قبل و حین بارش ها با تلاش راهداران استان تهران در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط ایمن برای مردم فراهم شد و خوشبختانه در پی این بارش در مسیرهای استان تهران هیچ مصدومیتی حادث نشد.

وی بیشترین بارش های برف و باران استان تهران را در شهرستان های کوهستانی و شمالی شمیرانات، فیروزکوه و دماوند اعلام کرد.

معاون راهداری استان تهران با بیان اینکه هم اکنون نیز عوامل راهداری با امکانات کامل در تمام مسیرهای استان مستقر و در آماده باش هستند، گفت: تردد خودروها در تمام مسیرهای استان بدون هیچ مشکلی در جریان است اما به مردم توصیه می کنیم حتی المقدور از سفر به مناطق کوهستانی خودداری کنند و جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در تمام مسیرهای کشور با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی