کارنامه بوشهر در نبرد با استعمار در تاریخ ثبت ابدی شده است


کارنامه بوشهر در نبرد با استعمار در تاریخ ثبت ابدی شده است

بوشهر-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با جان فشانی شهدا کارنامه بوشهر در نبرد با استعمار و استثمار در تاریخ ثبت ابدی شده است.

به گزارش ایرنا، داریوش پوربهی روز شنبه درآئین نکوداشت روز شهدا افزود: شهید در مکتب تشییع یک مدرسه عشق است و معنی مکتب تشییع شهادت و آغاز آن نیز با شهادت بوده است.

وی بیان کرد: شهیدان از همه چیز خود گذشتند و نام ایران و ایرانی و بیرق سرخ حسینی را برافراشته نگه داشتند.

پوربهی ادامه داد: باید همواره بر ساحت مقدس شهیدان مسیر استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی درود فرستاد که از ارتفاعات حاج عمران تا کوه‎های دال آهو و شن‎زارهای خوزستان تا آب‎های نیلگون خلیج فارس از بر، بحر، هوا، دریا و کیان ایران زمین دفاع کرده و جان خود را طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: استان بوشهر با کوله‎ باری از تجربه مبارزه با استعمار را بردوش کشیده و دلیرمردانش همواره با عزم و اراده آهنین در مقابل استعمار و استثمار آن چنان مشتی به دشمن زدند که هیچگاه از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد.

پوربهی ادامه داد: در مکتب تشییع بزرگ‎ترین افتخار و درجه، شهادت است و همه آنها که در سایه این مکتب پرورش یافتند نشان دادند که هیچگاه زیر بار زور نخواهند رفت.

وی اظهار داشت: امروز سرداران و سربازان ایران اسلامی با همین روحیه و صلابت از دریای مدیترانه تا بین النهرین آماده دفاع از کیان ایران اسلامی هستند.

کارنامه بوشهر در نبرد با استعمار در تاریخ ثبت ابدی شده است

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر نیز گفت: این سازمان امسال همایش و بزرگداشتی ویژه ای را برای شهدا مدنظر داشت که شرایط کرونا مانع برگزاری آن شد.

مسعود غلامزاده فرد افزود: با این حال آیین بزرگداشت شهدا در جا و مکان و با هر تعداد خود رنگ و بوی خاص خود دارد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی عزت مندانه ایران در هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان قسم خورده نظام عهد بسته بودند تا ضربه مهلکی را بر پیکره نظام ایران اسلامی وارد کنند ولی با بیداری و بصیرت مردم هدف شوم آنها هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت.

غلامزاده فرد اظهار کرد: در نهایت دشمنی و خصومت‎ها با ایران اسلامی بزرگ مردانی از این سرزمین قربانی ترور شدند ولی این حرکات ناجوانمردانه هیچگاه مانع نشد تا حرکت کشور در مسیر عزت و آزادگی متوقف شود.

وی افزود: پس از همه جان فشانی‎هایی که شهدا هشت سال تحمیلی و مدافعان حرم داشتند این روزها مدافعان سلامت جانانه قدم در راه آنها گذاشته تا از سلامت یکایک افراد جامعه مراقبت کنند و جلوه دیگری را از ایثار و از خودگذشتگی به معرض نمایش بگذارند.

کارنامه بوشهر در نبرد با استعمار در تاریخ ثبت ابدی شده است

در حاشیه این آیین نکوداشت سردار حسین کارگر پیشکسوت سال‌های جبهه و جنگ خاطراتی را برای حاضران در همایش بازگو کرد.

در این آیین شماری از خانواده‌های شهدا تجلیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه